Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tenkt på det? Jeg har blant annet ikke veldig lyst på besøk av tanta til samboeren min, men jeg regner med hun kommer hvis vi ikke sier noe. Kjenner jeg blir forbanna bare jeg tenker på henne.. Dere som har født før, har dere sagt ifra til folk at dere ikke vil ha besøk på sykehuset og første tiden hjemme? Regner med at man er ganske sliten og vil helst bare ha besøk av de aller nærmeste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja har jo tenkt på dette, men vet ikke helt hvordan det blir.. regner med å få besøk av foreldre og søsken på sykehus, men e litt redd for at svigers og alle mannens søsken kommer og forventer å få overnatte hos oss.. , men har begynt å hinte fram at det ikke er aktuelt.. de må gjerne komme på besøk noen timer men orker ikke ha folk på overnatting helt med det første ..( de bor et stykke unna)

Skrevet

syns besøk er kjekt jeg.

folk regner jo ikke m full oppvartning når de kommer etter at noen akkurat har fått barn. de vil bare se den lille.

og ja, da kan man benytte anledningen til å få endel hjelp med andre ting. særlig av svigers og foreldre. svigers bor langt unna, men jeg kan da ikke si at de ikke får komme. de har da også like mye rett som mine foreldre til å møte den lille, og oss store.

Så velkommen alle som enn.

Jeg sitter her på stas,

ammer og slapper av akkurat som jeg lyster.

Så kan de som kommer få lov til å dulle m babyen når han er våken, leke med storesøstrene, lage middag og gjøre husarbeid:)

Skrevet

Her bor alle i nærheten så ingen som trenger å overnatte.

Men håper vi får masse besøk på sykehuset,kommer tl å ville vise fram til alle.

Men er ikke sikkert jeg tenker det når jeg første er der...

Vi har heldigvis enerom så trenger i prinsippet ikke bevege meg ut av sengen...hehe.

Skrevet

Det problemet slapp vi. Jeg var kjempe dårlig etter fødselen pga sv.forgiftning og haste-ks etter 30 timer i fødsel. Moren, stefaren og broren min kom dagen etter (fødte kvart på 7 på kvelden), men moren min var veldig bekymret for meg, så hun MÅTTE se om jeg hadde det bra...hehe.

Ellers fikk vi besøk av svigers 2 dager etter fødselen, og en venn 3 dager etter. Var ingen som maste om å se lille når vi kom hjem, de sa bare at VI skulle gi beskjed når VI orket å få besøk. Det synes jeg var kjempe godt. Tok flere uker før jeg følte meg sånn nogen lunde grei.

Man skal ikke måtte kaste folk ut fra sykehuset, synes folk kan ha respekt for at det ikke er bare bare å komme seg gjennom en fødsel, og heller si at de nybakte foreldrene kan si i fra når de orker.

Skrevet

Vi har kun mine nærmeste boende i nærheten, så regner med at mamma og søsknene mine kommer på besøk. Men tror neppe jeg vil ta imot noen andre! Sist inviterte jeg til besøk på barselhotellet hver dag, men skulle heller brukt tiden til å hvile, så det skal jeg gjøre denne gang!

Samboern og sønnen vår skal selvfølgelig få komme en tur hver dag da, men jeg tror nok jeg kommer til å trenge et par kvelder/netter helt alene med babyen denne gang:-)

Skrevet

Jeg syns det er veldig koselig at folk vil komme på besøk på sykehuset. Men....vi har sagt pent i fra at vi ønsker å vente med besøk til vi har kommet hjem. Vi har en som skal bli storebror og jeg syns det er viktig at han får sin tid først. At vi alle 3 får ro til å bli litt kjent med baby før vi blir invadert av familie og venner. I tillegg har vi planer om å reise hjem så fort som mulig (hvis alt er bra så klart) og da kan de heller komme hjem til oss på besøk.

Skrevet

Vi har plass på ABC på Ullevål og der der max liggetid 2 døgn, så derfor ble det veldig greitt med besøk. Vi sa at det er helt ok at våre foreldre kan komme en tur, men de er alle oppegående mennesker som skjønner at langvarig besøk ikke er ok.

Dessuten er det ikke tillatt med besøkende på rommet der; man må enten i tv-stua eller ned i restauranten, så dermed legger det også en naturlig begrensning.

Når det gjelder besøk hjemme, så ser vi an og tar det som det kommer. Om vi er veldig slitne og sånt, så sier vi bare pent at det ikke passer, det må folk kunne tåle. Alle skal få se junior uansett :)

Skrevet

Sist dukka ei kusine av min mor som jeg ikke kjenner spesielt godt opp på sykehuset, 2 dager etter fødsel, utenom besøkstid.

- Trivelig dame, men mangler totalt sosiale antenner - som hun sa, så ville hun bare snuse nyfødt øy-slektning i nakken... :o/

- Min mor får ikke lov til å sms'e henne denne gangen før vi er trygt hjemme, da hun jobber i nærheten av sykehuset. :o)

Ellers får de nærmeste komme, men kun i besøkstid som er 2 timer på kvelden, det er koslig, og mindre slitsomt enn å få besøk hjemme den første tiden, synes jeg.

Skrevet

Syns besøk på sykehus er supert jeg. Da slipper jeg å stresse med at de er der for lenge og at vi må servere noe. ( vet man ikke forventer noe fra barsel-kvinner, men......)

Kommer de hjem til oss blir sofaen fort behagelig og det er koselig syns jeg å skravle med venner og venninner. Og før en selv vet ordet av det har de vært der lenge. Og det kan jo straffe seg i lengden.....

Når det gjelder overnattingsgjester så må man jo fint ta imot svigers el foreldre/ søsken hvis de trenger overnatting syns jeg. Noe annet ville vært frekt. Men å ha venner el slektninger fra langt uti familien på overnatting ville vært uaktuelt.

Tror bare man må se det hele an der og da. Hvis man får en tøff fødsel så klarer man sikkert ikke like mye etterpå, som det man gjør etter en rask og lett fødsel.

Men jeg personlig syns det var veldig trivelig med besøk på sykehuset.

Skrevet

jeg kommer til å si til min familie, og har bedt sambo si til sin at vi kommer til å ringe med en gang og fortelle at babyen er født, og at vi sier ifra når det passer med besøk, slik at vi får besøk av de vi vil når det passer seg.

jeg blir fort stressa, og er ikke klar for noe familiesammenkomst rundt sykehussenga.. vil gjerne ha kommende besteforeldre og tanter/onkler en tur på besøk, men ikke før jeg føler meg i form til det..

så da sier vi ifra på forhånd, så får vi besøk når vi er klar for det :)

Skrevet

vår familie bor noen timer unna oss, men jeg har sagt at de gjerne må komme å bo til oss mens jeg er på sykehuset og besøke babyen og meg der. De første dagene hjemme vil vi gjerne ha for oss selv. Vi har kjempe liten leilighet, så om det er besøk her, så er det besøk over alt - ingen plass å legge seg ned om man trenger det. Men så har vi også sagt at vi kommer til å reise til hjembyen så fort vi føler oss i form til det - kanskje allerede etter noen dager hjemme. så får vi tatt unna litt besøk osv der:)

Skrevet

Nei, her skal det ikke være besøk på sykehuset...

Og folk får pent vente til vi inviterer dem når vi er kommet hjem...

Sist hadde jeg en lang fødsel (ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning), mista masse blod og var ganske utmatta etter 2 dager uten mat og søvn!!

Men det var det ingen som tok hensyn til. Dagen etter fødsel kom

svigersa,med besteforeldre, tanter og onkler og oldeforeldrene til og med, de ramla inn på rommet mitt hele gjengen!!

De hadde med kaffe og snaks og 'flytta' inn på besøksrommet. De var der hele kvelden fra 5 til halv 10, DA først ble de kasta ut...

Så det er virkelig ikke alle som har sosiale antenner eller hva man skal kalle det =( Var så sliten at jeg trodde jeg skulle besvime...

Så denne gangen er det et blangt NEI...

Og så er jeg ening med noen over her som sier at vi skal ha litt tid bare vi familien, og la hun som blir storesøster få lover å bli kjent med den lille før alle andre kommer =)

Skrevet

JEg var skikkelig kjørt sist og det jeg gjorde var å sende mannen med ungen ut på stua (det er 2 besøkstuer på SBHF) så fikk han vise frem nurket, de fikk kose og pelle og hilse og jeg fikk slappe av.

Så tuslet jeg bortom når jeg gadd eller orket, sov litt når jeg ville og hadde det egentlig veldig godt.

Så for min del må det gjerne komme en hel skavdron på sykehuset, det er mannen som har stor familie, han som får "dulle" med dem;) Hehe...

For det er faktisk mulig å ha en mann med litt antennner også!

Skrevet

vi blir nok ikke å si noe til noen ang besøk...vet at foreldrene mine/søskene mine kommer på besøk,samt nærmeste familien til mannen min...har ingen intensjon eller ønske om å nekte dem det... når det kommer til resten av slekten vil jeg tro at de fleste venter med å hilse på til vi er ute av sykehuset..og skulle noen ønske å komme så tar vi det som det kommer...er mannen min som har mest slekt rundt oss da,så da vil jeg tro jeg vil bruke den samme metoden som ei anna her sa hun skulle bruke og la han "dulle" med slekta slik at jeg får slappe av... :-)

men vil nu tru og håpe at slekta har antenner...

nå skal det sies at vi stort sett blir å bo hos foreldrene våre litt på skift i tiden etter fødselen uansett så alle vil få mer enn nok tid til å hilse på babyen..blir ikke noe å stresse for :-)

Skrevet

Husker at jeg ble fryktelig skuffet over vennindene mine da jeg nattop hadde født.

Jeg fødte halv ti på morningen så kl 3 skulle jeg få besøk, venninda mi (som jeg egentlig ikke går så mye sammen med) ringte og spurte om det var ok hun kom sammen med to av mine beste venninder.

Jeg sa at det var ok selv om jeg hadde mest lyst å si nei.

Hun kom og hadde med seg 2 som jeg ikke engang har snakket med før:-S

Ble helt satt ut der jeg satt i sengen!

Så satt de og tullet også og spurte om jeg hadde revna osv imenst de satt og LO!!!!!

Så kom en veldig slitsom fetter av meg også sammen med sin enda mere slitsomme dame, de hadde slev fått en jente to mndr før meg.

De satt så lenge ta jeg måtte spørre dem om jeg kunne få lov å legge meg litt flere ganger, tenkte de kunne ta ett hint.

Dette var jo tross alt bare få timer etter jeg hadde født!

det endte opp med at de satt to timer over visitt tiden og jeg begynte å gråte, hadde ikke sovet noenting på tre døgn!

Da jeg gråt og spurte om jeg kunne få legge meg litt sa de: ja, du må jo bare slappe av så kan vi sitte her å passe på Victor:-o

Da ble sambo veldig sint og åpnet døren og sa : takk for dere, nå skal vi være alene litt.

Han også hadde hintet lenge om at de måtte gå.

Angrer egentlig på at vi sa ifra til alle om at jeg hadde født, vi regnet selvfølgelig med at folk viste såpass respekt at de spurte om å komme når jeg akkurat hadde født!

Denne gangen kommer jeg til å si ifra når jeg er klar for besøk, og kommer bare til å invitere de jeg selv har lyst å ha på besøk:-)

De som jeg kjenner godt, nære venner og familie vare det jo selvfølgelig kjempekoselig å ha på besøk:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...