[ste]mor Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Tror i alle fall det er det det heter ) Etter andre fødsel har jeg ikke lyst til å sette inn spiral. Nå synes jeg det er nok "der nede". Leste i et blad om p-stav som et alternativ. At den opereres inn i underarmen. Hvordan fungerer dette egentlig? Kan vanlig fastlege gjøre dette, eller hvor får man det gjort? Ubehag?
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Venninda mi har det. Den blir satt inn av fastlegen, er omtrent 1 cm lang. Jeg syns det ser ubehagelig ut, men iom at akkurat denne venninden, som haaaaaater nåler, og ting i kroppen gennerelt, har det, så er det vel helt ok
nickoline og supermann Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har. Kun litt blå noen dager etterpå. Får bedøvelse før den føres inn i armen med en nål. Fungerer fint. Har nesten ikke mensen! Hatt antydning 2 ganger siden jeg satt den inn. Fastlegen setter den inn
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 da må jeg spørre deg nicoline, var du plaga med mensen før?? Legen ville jeg skulle ha p-stav, men jeg er litt skeptisk. men nå har jeg blødd mer eller mindre siden mini ble født, han er nå 4 mnd...
nickoline og supermann Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Ja, egentlig. Blødde ofte mye og lenge. Av cerazette som jeg også fikk blødde jeg av. Spirallen blødde jeg av og måtte ta den ut........ Hadde ofte sterke menssmerter. Jeg er så fornøyd. Lagt på meg litt, men det gjorde jeg av p-piller også. Derfor ønsket jeg først kobberspirall. Men dette er det beste alternativet jeg noen gang har prøvd.
rosa og en blå Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 eg har ikke hull i ørene engang. og er enig med deg. etter fødsel nr 2 skulle ingen lege inne de noe mer. so eg betsemte meg for p-stav og grudde meg til den.¨ -å ta blodprøve er verre spør du meg må utføres av en lege som kan dette, eg drog på medi3.- (nien fastleger kan dette sikkert??) eg lå oppå et bord, fikk bedøvelse, som var det værste av hele prossessen, så lagde han et lite hull pg la staven inn. brukte sikkert max 2min tilsammen.. fikk på strips, og det var ikke noe vondt når bedøvelsen gjekk ut, ikke vondt å ta på. kansje pittelitt blå? husker ikke for de var ikke mye i sp fall. dette tok eg i oktober,¨blødde i 5 dager i novermer og 7 dager i desmber.. har nå ikke blødd på 6 uker, og håper att blødningene har sluttet:) lykke til med valget håpe du forstår hva eg skriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå