Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her ei jente på 3 1/2 som nesten alltid skvetter i trusa för hun går på do. hva kan man gjöre med det? har trua med å sette på bleie igjen men det hjelper ikke... blir så fortvila....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trusler må du aldri bruke! Det kan veldig fort ha motsatt effekt. Prøv bare å oppmuntre til å gå litt før på do. Og kanskje la henne gå med den litt bløte trusa, det er jo ikke noe behagelig. Noen bruker også belønningsskjemaer. Det er diskutert opp og ned og alle har en mening. Så klart. Har brukt det selv med hell :)

Skrevet

ikke trua i den forstand men spurt om hun vil ha bleie igjen og da sier hun ja.... har sagt at hun må pröve å gå på do litt för, men det hjelper ikke... har fått gått med den blöte trusa og, og når jeg spör om det er godt sier hun bare ja... har vel testa det meste men ingenting hjelper...

Skrevet

Kanskje du skulle ta kontakt med helsestasjonen for å få gode råd der. Har vært der med gutten min som periodevis tisser på seg om natten og de har mange gode ting å komme med ;o)

Skrevet

takk for tipset, kanskje jeg skal gå innom til uka å prate med helsesöster der å höre hva slags gode råd hun har.

Skrevet

Jeg er veldig for belønningsskjema. Det funker bestandig på mine barn. Hadde nettopp samme problem med dattera min, hun å 3, 5 år, hun hadde ikke tid å gå på do å det endte som regel i buksa, ene dagen tissa hun på stuegulvet. Hjemme brukte jeg belønning, mens i barnehagen fulgte de henne på do med jevne mellomrom. Nytter jo ikke å spør, da sier hun nei. Et par uker så var det gjort, nå kommer hun seg på do i tide og både mor og datter er kjempefornøyd.. : )

Skrevet

Helt enig med ho over her- belønningsskjema er helt supert! Bli enig med ho om at når trusa har vært tørr feks 15 ganger eller i 3 dager så blir det fin premie. Kanskje lettest med så og så mange ganger de første gangene.Trenger ikke være så dyr premie, en liten ting eller klistremerker eller hårstrikk etc. Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...