Gå til innhold

må det være base til babystolene i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tenkt litt på å kjøpe den til maxi cosi, men har ikke satt meg inn i helt hvordan de fungerer. kan man bare kjøpe selve stolen eller må det være base i tillegg for å feste den i bilen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må ikke være base til stolen. MEN det skalv være sikrere og gjør det veldig mye mer lettvint for deg/dere å ta stolen inn og ut av bilen.

Skrevet

Vi har en maxi cosi uten base å det var veldig jobbigt å ta han in å ut ur stolen!! Ett litet tips er å se att beltene er tillrekligt lange så att dem rekker runt!! Tror det er mange som har problemer med det!!! Sen er det ikke alle biler som har isofix (den basen)

Skrevet

Vi har kjøpt maxi cosi uten base, da vi brukte bilstol uten base sist også. Når man ikke har base kan man jo variere litt på hvor man setter bilstolen henn. Vi skal ha vår plassert framme i bilen og storebror like bak på høyresiden. Slik kan jeg følge med på begge ungene samtidig. Men på kortere turer vil jeg ha begge ungene i baksetet, og da slipper vi å montere basen på nytt hver gang.

Dessuten står i hvert fall vår bilstol trygt og godt i bilen vår synes jeg. Når man fester stolen i passasjersetet skal setet dyttes så langt bak man greier og seteryggen skal være mest mulig rett opp. Så setter man inn bilstolen, fester den og strammer.

Veldig enkel å feste synes jeg da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...