Gå til innhold

dere som er sykemeldt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere for å få dagene til å gå?

jeg kjeder meg allerede etter en dag... har fått beskjed om å slappe av og spise mat.... har gått ned mye i vekt og er sliten...

er bare i uke 14, så dette kan bli et langt svangerskap.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bare sykemeldt 40% og det tilsvarer 2 fridager i uken. De går unna med lesing nå om dagen. Dersom du ikke har lest Stieg Larssons tre bøker så vil jeg bare anbefale de på det varmeste. Klarer ikke å legge den fra meg så dagen går kjempe fort.

Ellers så går det ann å rydde i bilder og sette dem i album. Kanskje begynne med scrapbooking? Før jul laget jeg fotobok på Japan photo og det er veldig morsomt å ha. Jeg har ei jente på 14 mnd som elsker å sitte å bla i den og se på bilder av seg selv. Jeg laget en bok fra hennes første år som jeg ga bort i julegave. Fint å gi til besteforeldre i bursdagsgave også.

Skrevet

JHeg har vært sykemeldt hele svangerskapet... brukler dagene på å slappe av, lese bøker, gjøre husarbeid, gå på cafe når formen tillater det, før jul lagde jeg julekort, nå sysler jeg med vask av babyklær og ordner småting til den lille kommer... blir lange dager innimellom. Ser en del filmer.. og en periode drev jeg med hekling...

Skrevet

Har vært sykemeldt i snart fire måneder. I starten var formen så dårlig at jeg ikke kunne gjøre noen ting. Dvs kun ligge på sofaen, evt se litt på TV.

Nå har jeg hatt noen bedre uker. Lånt noen bøker og DVD( Anbefaler BBC seriene North and South fra 2004, og Pride and Prejudice fra 85, Sense and Sensebility - de er jo lange og ikke lett å få tid til å se ellers) er på biblioteket. Har hatt planer om å gå turer ute, men har ikke orket.

Skjønner godt at du blir rastløs første dagen i sykemelding hvis formen er rimelig god og du er vant til å være i aktivitet. Håper du klarer å ta det med ro, finne mat du har lyst på og gjøre noe som du synes er koselig :)

Skrevet

formen er vel under normalen, men jeg er vant til å være aktiv, med en krevende jobb og 2åring... så dagene blir lange... men nå har jeg vært å handlet, vasket klær og ryddet litt og lagd middag, så nå er alt overskudd borte....

jeg kan kanskje strikke litt... og låne alle mine venninders filmer :)

kanskje jeg kan skaffe meg et bibliotekkort og låne litt der :)

men jeg kjenner at jeg har behov for disse ukene uten jobb, så jeg må vel finne på noe lurt...

Skrevet

Jeg laster en masse tvserier. Har bla sett så og si alt av poirot. Har nettopp kjøpt meg garn og skal starte å strikke litt. Fikk strikket endel når jeg hadde førstemann på vei også.

Skrevet

Surfer på nett, strikker, lager mat, ser på tv, sover, dusjer osv.

Skrevet

Har vært sykemeldt hele svangerskapet pga to tidligere senaborter. Er nå i uke 22. I begynnelsen sov jeg og kjedet meg. Nå har jeg begynt med: strikking, brodering, scrapbooking, smårydding og støvtørking/ vasking. (Får ikke lov å drive med gulvvask og støvsuging) kjører og handler noe småtteri på butikken, en sjelden gang er jeg på kafe med venninner. Ikke mange av dem som bor her da. De fleste er borte og studerer fortsatt, går småturer for ikke å få blodpropp, hiver hele klesskapet på senga, og sorterer rydder så jeg får tellekanter. Er så fullt i skapet at jeg ofte må grave eller tømme det på hodet for å finne det jeg trenger, lager middag til sambo, er på BIM og litt ellers på nettet, leser. Flyr stadig til lege og jordmor/ helsesøster. Får ekstra oppfølging da, men ellers er jo det også noe som får tiden til å gå:)

Håper du fikk noen tips. En annen ting som jeg også gjør, men som du ikke må gjøre/håper du ikke gjør: Jeg ligger apatisk på sofaen og bekymrer meg:(

Skrevet

Vær glad du er hjemme. Er i uke 27 nå, vært sykemeldt i 8 uker, ligget over 3 uker på sykehus, og må mest sannsynlig ligge her til slutten av april. Da går dagene sakte da. Tenk iherfall på det, skulle gjort mye for å ligge hjemme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...