Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 hei! kan de gi behandling for søvnvansker? Har en gutt på 3,5mnd som ikke sover så mye, og har ikke lengre enn 2 timer sammenhengende søvn..
Tussa og Sofie Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Har ikke så god greie på det, men det kommer vel an på hva søvnproblemene skyldes. Dersom det skyldes låsninger, muskelproblemer osv kan nok de gjøre noe, utover det vet jeg ikke....
Lene4021 Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 En manuellterapeut kan undersoeke om det er en grunn til at han sover daarlig. Min ene tvilling er KISS-unge og sover forferdelig daarlig, har vaert i behandling hos manuellterapeut og er bra i nakken og ryggen naa, men sover fremdeles daarlig (45min - 1 time sammenhengende). Han er naa 8 mnd og vi undersoeker andre muligheter som reflux og melkeallergi. Hvis gutten din bruker den ene siden mer enn den andre, ligger med hodet vendt mot en side mer enn den andre etc... ville jeg i allefall undersoekt mer. Ta kontakt med kommunehelsetjenesten og be om aa faa komme til fysioterapeut. De kan si noe mer om dette, du kan og ta direkte kontakt med en manuellterapeut, men det kommer litt an paa hvor du bor og hvor mange manuellterapeuter det er i ditt distrikt som jobber med barn, det kan vaere ventetid dersom det er faa. Fysioterapeutene har somregel kortere ventetid og kan starte evt behandling dersom du maa vente paa manuellterapeut. Lykke til!
Lene4021 Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Glemte aa si at baade fysio- og manuellterapi er gratis for de smaa og trenger ikke henvisning fra lege.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Mange som har god erfaring med fotsoneterapi.... Om en manuell terapeut kan fikse søvnproblemer vet jeg ikke. Har en gutt med Kiss, gått til manuell terapeut, men han sliter fortsatt med søvnen - spesielt på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå