Gjest Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har gått ned alle kiloene jeg la på meg i svangerskapet. Har også gått ned ytterligere 4 kilo av min egen vekt. Kan jeg regne med å gå ned mere?
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Kan jo legge til at det er 17 dager siden jeg fødte.
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Jeg mista raskt vekt under amming. Fikk beskjed om å spise mer slik jeg ikke mista mer vekt. Var 5 kg under det jeg var før graviditeten. Da begynner amminga å tære på fettlagrene i kroppen, og det er der avfallstoffene blir lagret. I alle fall hva legen sa da jeg var på kontroll pga. ks komplikasjoner. Kanskje verdt å sjekke ut?
heisand? Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 jeg føk også fort ned igjen. hadde liten matlyst på sykehuset og da jeg kom hjem igjen. pluss at alt vannet gikk fort ut og det er jo litt vekt
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Så du mener det ikke er bra for babyen å gå ned for mye? Hadde tenkt å gå ned 10 kilo til jeg da..Selvsagt med sunn kost + trening, men håper jeg går ned litt mere pga ammingen
Sjefsmegga Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Nei, gikk sakte ned da jeg ammet..kansje fordi jeg var frykelig flink til å "trykke mat i trynet"....tatt meg sammen og har nå blitt slank igjen:-D UTEN slankekur, kun lagt om livstil og kost... Var livredd for å bli bælfeit..for vekta pekte faretruende oppover ei stund for både meg og samboeren... De kiloene kommer jaggu snikende.
Slalotte Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Jeg mistet all vekta jeg hadde lagt på meg dagen etter han ble født.. Også har jeg gått ned 6 kilo til på grunn av amming.. Så nå er jeg faktisk litt undervektig, men klarer ikke legge på meg sist jeg veide så lite så gikk jeg i 7 kl.. hehe..
Stor_smil Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Jeg la på meg 15 kg i svangerskapet, og tok av 24 de påfølgende 4 mnd... jeg var kanskje ikke så flink å spise mer enn jeg pleide.. gikk MYE på tur og hadde en VELDIG "glusp" gutt.. ammet han kanskje ca hver annen til tredje time hele døgnet igjennom. Heldigvis stoppet vekten å rase, men jeg gikk ikke opp i vekt før jeg sluttet å amme...
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 Han mente at det var fare for at avfallstoffene som kroppen har lagret i fettvevet ditt i årevis går over i mm? Skal jo sikkert en del før det tærer på fettet i kroppen. Kan sjekke om jeg finner noe til deg om det?
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 En annen grunn til å legge opp til en moderat vektreduksjon, er at miljøgifter som er lagret i fettvevet blir frigjort til blodet når mengden fett reduseres. Disse er det en viss fare for kan komme over i morsmelken. Jo langsommere vektreduksjonen skjer og jo større barnet er, desto mindre risiko, sier hun (Rhode) http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=109331 Innholdet i artikkelen dukker opp på flere helsesider.
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #13 Skrevet 25. januar 2008 ja ser gjerne på det..men som du sier, det skal sikkert litt til
petite fleur Skrevet 25. januar 2008 #14 Skrevet 25. januar 2008 Jeg gikk opp 20 kg i svangerskapet og har tatt av meg 23 kg. Jeg fullammer ikke da, mulig jeg hadde gått ned enda mere da?
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 25. januar 2008 #15 Skrevet 25. januar 2008 Det er 18 dager siden lillegutt kom, jeg gikk opp 16 kg i svangerskapet og er nå gått ned 14 kg! :-) Av erfaring vet jeg at flere kilo forsvinner (gikk opp 13 kg og ned 16 kg forrige svangerskap, da slet jeg med bekkenløsning og klarte ikke å trille eller trimme noe særlig)! Så ja, Mamma25.. Kiloene forsvinner nok!
jua 10.12.05 Skrevet 25. januar 2008 #16 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har 3 barn, og hadde stor vektøkning i alle mine svangerskap. Med nr 1 gikk jeg opp 28kg på 3mnd hadde jeg gått ned 35kg. Med nr 2 gikk jeg opp 35kg alle var borte på 4mnd. Fikk nr 3 for 6mnd siden og merker at det går litt tregere denne gangen, gikk opp 29kg og har 3,5kg igjen til jeg er tilbake til før gravid vekt. Så jeg har stor tro på at ammingen hjelper, har ikke gått opp noen ting etter ammeslutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå