Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hjeeelp!!!!!! Tror jeg har fått hemorider,vært å kjøpt Sceriproct på apoteket.... Kan dette brukes av gravide??? Fikk beskjed om å rådføre meg med legen min før jeg tok det i bruk.... Noen andre som har brukt det...?Gode erfaringer noen??
sydilla Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Jeg fikk beskjed av fastelegen om ikke å bruke den og fikk bekreftet dette av jordmor på sykehuset. Den inneholder noe kortisongreier. Jordmor leste opp noe om at den kun skulle brukes hvis fordelene for mor var så store at en burde se bort i fra de mulige negative konsekvensene for barnet. Så jeg bruker alcos-anal, den funker ikke like bra men greit nok. Jordmor anbefalte også noe som heter Xyloproct.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Dette svaret er fra Relis, en nettside som gir seriøse svar på om legemidler kan brukes i ulike sammenhenger, f.eks ved gravididtet. Dette svaret fikk jeg når jeg søkte på Scheriproct. Det var bare svar som gjaldt stikkpiller, ikke salve, men vil tro de innholder der samme. Systemisk bruk av glukokortikoider i første trimester er assosiert med beskjeden økning i forekomsten av leppe- og ganespalte. Det foreligger lite dokumentasjon på rektal bruk av glukokortikoider under graviditet. Risikoen ved bruk av Scheriproct® stikkpiller må anses å være betydelig mindre enn ved peroral glukokortikoidbehandling gitt den lave dosen av prednisolon og begrenset biotilgjengelighet ved rektal administrering. Kortvaring bruk av dette preparatet i uke 31 burde ikke utgjøre noen risiko for fosteret.
sydilla Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Det skal sies at babyen min ligger med hodet i feste - så avstanden opp til ham er ikke så stor. Jeg syns du skal ringe legen din før du begynner å bruke det...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Har fått beskjed av 2 leger om at jeg kan bruke stikkpillene ihvertfall, men det er ikke noe lurt å bruke dem permanent.......
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Apoteket anbefalte Alcos Anal, men den er full av parfyme, som jeg er allergisk mot, så den sendte meg rett i dusjen for å spyle av fa**skapet som klødde noe j*vlig!! (Og ja, jeg var sint på den apotekdama akkurat da!!) Så her går det i scheriproct (eller hvordan det nå skrives) - skal ikke brukes i 1. trimester, men kan brukes i korte perioder i 3. trimester. Skal spørre legen på mandag hva jeg skal gjøre om det ikke er bra da, for da har jeg brukt den 1 uke, så da må jeg vel prøve noe annet.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Takk for alle gode svar...Dere er gode å ha!! Har begynt å bruke den...Sett her inne at det er fler som har brukt den,så satser på det... Skal jo ikke bruke den over lang tid....
mizz25 Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Jada,det e ingen fare,bare husk på å bruk den i anus
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Hæ? Har noen fått beskjed om at den ikke skal brukes? Jeg spurte jm, og det var helt i orden å bruke den i 1 uke! Grr, jeg blir så forbanna når vi får slike forskjellige beskjeder!!!!
sydilla Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 jeg har fått den beskjeden av jormord på sykehuset OG av fastlegen, fikk samme beskjed i forrige svanegrskap. tipper det handler om hvor langt i sv.skapet en har kommet. Er helt på slutten og hodet ligger så langt nede som det kommer uten å komme ut...
sydilla Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 - det er vel derfor det står at en skal snakke med legen før man begynner å bruke det ...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 Men samtidig står det at det ikke skal brukes de tre første mnd av svangerskapet... Det tolker jeg som at det er greit resten av sv...
sydilla Skrevet 25. januar 2008 #13 Skrevet 25. januar 2008 "Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin. Skal ikke brukes de 3 første månedene av graviditeten. Det er sannsynlig at fosteret kan påvirkes. Rådfør deg derfor med lege før bruk av Scheriproct dersom du er gravid." Når det står at det ikke skal brukes de 3 første mnd så er det jo ingenting å konsultere legen om... Jeg bare sier hva jeg har fått beskjed om, så får andre gjøre som de sjøl vil. Jeg hadde ikke gidde å bruke et preparat som jeg ikke hadde fått anbefalt av legen, men det er nå meg.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #14 Skrevet 25. januar 2008 til orientering: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/mage_og_tarm/hemoroider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå