Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag fått fast stilling i staten etter å ha jobbet som vikar i samme jobb i 2 år. Stillingen jeg har fått befinner seg i lønnsramme 22, men noe alternativ er ikke oppgitt. Fram til nå har jeg ligget på lønnstrinn 43 med stillingskode 1065 førstekonsulent.

Håpet det var noen av dere som har litt greie på dette. Bør jeg nå reforhandle lønnen min? I tilfelle hva er normal økning? Tror dere det er slik at jeg kan kreve en del mer som fast ansatt enn som vikar? Jeg har 3 årig høyskoleutdannelse og de som sitter i samme stilling som meg har ingen utdannelse, men derimot mange, mange års ansennitet. Hva teller mest?

Vil ikke virke frekk og utakknemlig heller, men hadde vært fint å fått avklart lønnen nå da jeg går ut i barselpermisjon om 3 uker. Håper NAV tar med lønnsøkningen i beregningen bare.

Takk for hjelpen dere som tar dere tid til å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dessverre ikke særlig lett å forhandle lønn i staten. Noen deler er kanske mer velvillige, men der jeg jobber er det lønnstrinn etter rammer og ansinnitet. punktum. Det finnes ikke rom for å forhandle ett eneste trinn :o(

Men med treåring utdannelse så er ikke lønnstrinn 42 det verste... Hos oss teller ikke noe utdannelse før man har master.. og da får man lønnstrin 40 (men vi har kun konsulentstillinger).

Hvis du skulle være så heldig å gå opp i lønn så vil du også få dette utbetalt i permisjonen din. Jeg gikk ut i permisjon i går og fikk beskjed om at de ikke bryr seg om vedtaket fra nav. Jeg får min lønn uansett og de taper bare penger på at de får refundert mindre fra nav enn hva jeg får utbetalt (supert for meg som gikk opp 15 lønnstrinn 1/1).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...