Gå til innhold

Nå har jeg summert sammen alle kassalapper for januar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kr 3700,-

2 voksne og 2 barn på 3 og 4. Vi har vært flinke!!!

Sparer til interail tur, og det inkluderer alle husholdningsutgifter (bare 1 barn som bruker nattbleie)

Litt før tiden, men kjøleskapet er fullt og tror ikke vi komme til å handle er.

Og det værste av alt, vi har bare handlet sunn mat med masse grønnsaker og ren fisk og kjøtt.

Vi har hatt få gjester, så det vil komme i tillegg neste mnd.

Takk for tipset!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var jammen meg ikke ille nei. har du stor handla da el? skulle gjort det samme her og:-)

Skrevet

Har handla stort sett bare en gang i uka ja:) På fiskebutikken oftere, men den ligger rett ved siden av der vi bor. Er litt sjokkert igrunnen.

Skrevet

Imponert!

Vi har også prøvd å spare, men er snart oppi samme sum som deg. Da har vi i tillegg vært så heldige at vi hadde masse å spise opp etter julen og har da knapt kjøpt en eneste middag denne mnd, så hadde dette vært en normal mnd hadde det nok løpt mye mer penger. Vi har også knapt hatt en middagsgjest denne mnd.

Vi er også 2 voksne og 2 barn (en som bruker bleier).

Hvordan klarer du det? Handler stort sett på Rema, noen få ting på coop og meny. Har nok spart masse jeg også denne mnd, men nok ikke så masse som deg iom vi hadde fullt opp med middager i fryser/kjøleskap osv.

Skrevet

Er også imponert:)

Kjøper basisvarer på Rema 1000, og følger med på gode tilbud andre steder. Da kjøper vi stort sett bare det.

Får økologiske grønnsaker for 1000 kr i mnd. på døra. Dyrt igrunnen, men da bruker vi masse også.

Handler på innvandrer forretninger. De har en hel del rimeligere varer, spesielt om du finner en god der. Bønner, linser, olje, ris osv. Har et godt utvalg av ingredienser i skapet fra før som soya sauser, østersaus, chilli sauser, div. edikk, sesampasta osv.

Kjøper fisk på fiskebutikken, stor sett rimelig sei og det som er på tilbud. Kjøper av og til større partier fiskefilet og fryser.

Har nesten ikke brukt noe halvfabrikat, bortsett fra kjøpt fiskekaker, bulljon og den typen varer.

Legger merke til at de det som er dyrest er når vi har kjøpt "tull" som sjokolademelk til barna, potetegull osv.

Litt motiverende å fortsette. Mannen min har også tatt av 2,5 kg:)

Skrevet

Dette var en fin og inspirerende tråd, så jeg dytter den oppover.

Skrevet

vi har handlet for 3000 + det sambo skal kjøpe etterpå som regel ligger vi på rundt 4-5000,- men så er det jo ennå noen dager igjen av januar

jeg fører opp alle matutgifter og regninger på excel hver dag/uke så ser jeg hvor mye som går til mat og regninger

ser at vi har regninger for 10774,52 denne måneden*sukk* 4313 av de er bare strømmen!

Skrevet

Kanskje en god ide å skrive inn alt, men jeg har helt angst for å se det totale beløpet:) Har det du har i regninger bare på huslånet....gulp

Skrevet

tror huslånet vårt kommer på rundt 13000 pr mnd fra januar for da begynner vi å betale avdrag! har bare betalt renter fra mai til des

jeg har 500.000 i lån og sambo har 1.300.000,- og det blir trukket fra hver vår konto fra 30 januar...

jeg har ført regnskap for meg selv hver dag siden 2000 tenker jeg og for meg og sambo siden 2005 da vi ble samboere...

Skrevet

Tror jammen vi skal begynne også... Greit å få kontroll. Hadde igrunnen tenkt å selge her vi bor, men må nok se om vi har råd nå. Vil kjøpe enebolig, og de synker ikke like mye i pris som lelilgheten. Har lyst på nr3, så vi må vel se å finne en grei økonomisk løsning. Min samboer får vel angst om jeg vil føre regnskap for han..he, he..

Skrevet

hehe jeg fører regnskap for min samboer også :) så her har jeg drage på å føre regnskap både for meg, sambo og våres felles konto som går til mat og regninger..

og hvor mye bensin vi bruker pr mnd er også kjekt å ha med seg :)

vi bygde hus i fjor og flytta inn i mai og det kom på 2.8 mill, men så har vi fått 3 soverom også + 2 stuer og 2 bad..

Skrevet

Med tre barn trenger vi nok flere soverom enn to:) Har lyst å bygge, men vil bo i området der vi bor nå. Ikke lett. Skulle hatt en onkel i amerika.

Skrevet

Har tante i Amerika. Hun er veldig hyggelig, men det hjelper ikke stort på økonomien...=:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...