Gå til innhold

Kontroll på Ullevål pga seteleie (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer egentlig?

Skal etterpå og poden har ennå ikke tatt til vettet og snudd seg. Hva skjer egentlig i dag? Er det bare UL for å få bekreftet leie eller er det samtaler ang. setefødsel vs ks, vektestimering osv osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle inn for å sjekke leiet til babyen, fordi jordmor trodde hun lå i seteleie. men da vi kom inn på sykehuset, så de med èn gang (før ultralyden også) at hun ikke lå i seteleie i det hele tatt - det var bare jordmora mi som hadde tatt feil! (grrr...har ikke mye tillit til henne lenger...) så jeg var forberedt på snuing og vektestimering og sånn.. men var jo lettet for at jeg slapp:)

jeg tror de prøver å snu, og hvis det ikke går, så måler det babyen og bekkenet ditt, for å se om det er mulighet for vaginal setefødsel. men jeg tror du kan få keisersnitt hvis du vil.

Skrevet

Hvis du får bekreftet seteleie, så vil de sjekke hvor stor babyen er. Du vil sikkert få tre alternativer: ytre vending, setefødsel eller keisersnitt.

Som en av legen jeg snakket med på Ullevåll sa; de tvinger ingen til å gjennomgå setefødsel hvis de absolutt ikke vil.

Du kan velge selv om du vil forsøke å snu babyen, men det er på ingen måte sikkert at babyen vil snu seg, og det er en ubehagelig og ganske smertefull opplevelse.

Men de er veldig for setefødsel der, så sant det ikke medfører økt risiko for mor og barn. Ved eventuell setefødsel får du veldig god oppfølging når du kommer til fødeavdelingen, og der er lege som er med på forløsningen av barnet.

Men bare spør masse spørsmål mens du er der! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...