Gå til innhold

Vugge eller Kurv???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma ringte meg i dag og sa at de gjerne ville kjøpe oss en vugge eller en kurv, men hvilken vil vi ha? Jeg aner ikke, er førstegangs så har null peiling. Har dere noen gode argumenter for og imot de to???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vugge:) med madrass og lammeskinn og div oppi. Har ingen erfaring da, men vi skal ha det for det var ei gammel vugge fra slutten av 1800 tallet i familien hans, kjempe fin!

Skrevet

hadde kurv sist og blir å bruke den sist og :-)

kunne aldri falt meg inn å byttet den ut med noooe... :-D

Skrevet

Vi skal bruke familie-kurven.veldig grei med hjul på så man kan ta den ut i stuen og sånn.

en vugge blir vel mer stående ett sted?!

Skrevet

jeg har begge deler, arvet. Og jeg er mest glad i kurven. Vuggen klarte jeg ikke å bruke om natten, fikk skikkelig vondt i ryggen fordi den var så lav og jeg dermed måtte bøye meg en del for å løfte opp babyen når han skulle opp. Kurven er en del høyere, og den har hjul slik at jeg lett kan flytte på den. Ulempen med kurven er at den er mye mindre enn vuggen, slik at poden vokste utav den da han var 3-4 mnd. Vuggen hadde vi nok kunnet brukt til han var 5-6 mnd.

Skrevet

Vi skal ha vugge, men mest fordi det er lettest å få tak i. Jeg har så små unger (eller i hvert fall var førstemann det...) at innen han har vokst ut av den, tror jeg storebror er klar til å overlate sprinkelsenga si til nestemann, kanskje.

De har veldig fine vugger på fengselsutsalg rundt omkring. Vi har også fått både gyngestol og en stor lekebil fra et sånt untsalg. Solide og flotte treting.

Skrevet

Jeg skal ha begge deler. Vugge som morfar laget til meg og en kurv med hjul og himmel som er i min manns familie. Så får vi se. For oss er min vugge viktigst

Skrevet

JEG skal ha denne hengevuggen (du må klikke på hengevugge i menyen til venstre på siden der)www.purnatur.no

Kan lett flyttes fra stue til soverom (en krok i vert tak)

Skrevet

Anbefaler Leander-vugga på det varmeste!

Kjøpte selv i Danmark for 4 år siden, men nå ser jeg flere butikker som reklamerer for den her i Norge.

Den er ovalformet med ganske høy kant, er krem-farget og kan henge fra taket eller plasseres i stativ på gulvet. Kan kjøpes med himmel.

Nydelig!

Kostet den gang rundt 1800kr, men tror faktisk den er rimeligere nå!

Skrevet

Har også kjøpt hengevuggen fra purnatur.no

Skrevet

Takk for svar :) Jeg var på Babykos og så på de forskjellige, og jeg synes kanskje kurvene var nydelige men vel store for å ha i stua hjemme hos oss og vanskelige å flytte på. Vi bor i leilighet med litt trang tilkomst mellom stue og soverom. Men falt litt for Leandervuggen. Den så enklere ut å flytte på, og. Det samme gjelder egentlig hengevuggene, men vil helst slippe å skru kroker i taket.

Åh var første tur på babyutstyrbutikk og det var helt merkelig. Akkurat som en helt ny verden som åpner seg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...