Milli Vanilli Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 At jeg skal søke om ulønnet permisjon i 1,5 år. Føler det er så feil å begynne å jobbe igjen... Det er ofte sene kvelder, og kan til tider være MYE overtid. Vi har veid for og i mot masse nå, og det er klart, det vil merkes på lommeboken. Men fra høsten av, kommer de to største til å slutte i SFO. Vi leier ut 2 boenheter, så det kommer jo inn litt derfra.. Og så får vi kontantstøtten fra mai av. Det har jo gått greit å jobbe fullt med 2 barn, men de er så tette at det føles som ett barn mange ganger. Altså de gjør lekser på samme tid, frokost og kvelds i sammen, de har flere lekekamerater i lag osv. Men så kommer hun minste som holder på med helt andre ting. Bæsjer, ler, griner, krever oppmerksomhet, skal sove...og alt det hun skal lære!! Jeg tror og håper at vi tatt det riktige valget. Eldste henger etter på skolen, og trenger ekstra oppfølging med lekser. Tror at hverdagen blir enklere for alle at de har meg hjemme, vi får gjort leksene før de blir trøtte. Og ikke minst, at mor selv har overskudd i hverdagen;-)
Sara Rompompei Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Gratulerer med et flott valg. Tror ikke du kommer til å angre et sekund! Dårligere økonomi blir man vant til, det tar bare litt tid noen ganger... Sett av litt nå hvis dere har mulighet, så har dere om krisene plutselig står i kø for å ta dere. du kommer fort til å merke at dette valget er riktig, blir flott for ungene dine å ha en mamma med overskudd og tid. Mer verdifulle ting finnes ikke.
Trollmora Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Flott at du har lyst og at dere har økonomi til å gjøre det! Med overskudd til alle barna og en roligere hverdag så går det seg nok til med økonomien også. Klæm fra
Milli Vanilli Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2008 Takk for det :-) Tror heller ikke jeg kommer til å angre. Vi har allerede spart en del, så hvis noe uforutsigbart skal skje, så skal vi kunne tåle det.
Plutseliten :) Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Det er et godt valg Dere kommer alle sammen til å nyte godt av det.De eldste er fortsatt små til å klare seg selv i mange timer når sfo tilbudet er over. Og dere får roligere dager,og en opplagt mamma. Det med økonomien venner man seg til....de pengene man har, bruker man opp uansett. Har man mindre venner man seg til det også. Og dere sparer jo alle barnepassutgifter....det er ikke lite det
Natteravnen* Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Godt valg, er sikker på at du ikkje kjem til å angre på dette! Kanskje du syns det blir litt vanskelig om du har lyst tilbake til jobben, men det kjem nok av tid til det seinare! Sjølv har eg tatt et ekstra år heime med vesla, og vi kosar oss veldi, dei blir so fort store! Og i din situasjon, med fleire små må det vere heilt supert å kunne gjere dette! Lykke til med meir overskudd og bedre samvittighet mht barn og heim!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå