Makko med to små gutter Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Har så lyst til å se om det står bra til der inn. Har kun hatt 1 kontroll hos legen, og hun tok ikke på magen min i det hele tatt. Neste kontroll er ordinær ultralyd. -Synes det er utrolig lenge uten å få noe som helst sjekk på at alt står bra til.... Noen som har vært på ul i trondheim? Hvor? Tok det langt tid for å få time?
Glad-mamma:) Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Jeg fikk time dagen etter hos Aleris. Eller så har jo medicus ul, men der er det lang ventetid.
Makko med to små gutter Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2008 Var du langt på vei da? Fornøyd? Pris?
LilleBanan blir storebror Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Hvor langt er du på vei??? Du får komme på dagen hos Aleris privatsykehus. Det kosta 840 kr da jeg var der. Men det har kun utstyr til å ta innvnedig ul (hadde vaffal det i sommer) så er du lenger enn 12 uker så kan ikke de hjelpe deg. Søk på gule sider etter en gynekolog på solsiden som heter Elke eller noe (til fornavn, tips fra Medicus senteret) Hun vet jeg har vanlig ul apparat å der er det heller ikke lang ventetid. Lykke til
Jannamor Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Jeg fikk henvisning til st olavs. Synes ikke det var spes vanskelig. Jeg sa jeg var redd, og det var grunn nok. Det tok litt tid, men jeg ringte og maste, og etter å ha purret både på lege og poliklinikk et par ganger folangte jeg å få time over telefon med poliklinikken, da fikk jeg time 4 dager senere. gratis!
Makko med to små gutter Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2008 Jannamor, tror ikke jeg greier å overbevise legen min om at jeg er SÅ bekymret, er ganske sindig av meg ;-) Pengene er vel heller ikke vesentlig, vi overlever... Er 10+3 så rekker vel ennå innvendig ul. Men hva er forskjellen på innvendig og utvendig ul? (skjønner jo de fysiske forskjellene!) Fordeler /ulemper?
Gjest mphs Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Jeg tok utvendig UL på Aleris da jeg var 11+6 dager på vei. Det var nå i høst så det tar det også.
Måånestråle Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Sånn jeg har skjønt det, så tar man innvendig UL når du er ganske kort på vei (fram til ca 12-13 uker) og utvendig når man er lenger på vei for å se best mulig. Jeg var på UL på sjukehuset når jeg var ca 12 uker, og da ble det først tatt innvendig, så utvendig fordi babyen nektet å snu på seg. Man fikk klarest bilde ved innvendig, ellers var forskjellen liten. (med unntak av det fysiske da, probe i skjeden eller probe utenpå magen...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå