Gå til innhold

jeg er drittlei av å være feit......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg gode råd her damer. Jeg er en dame på 78 kilo og 166 cm, så det er utgangspunktet mitt. Skulle gjerne vert 65 kilo. Har vert medlem av VK i snart 6 mnd, men syns det går såååå seint. Klarer ikke et kilo i uken, og vet hva det kommer av. Får ikke trent noen særlig for ukedagene er travle, men helgene er jeg flink. Går tur hver dag, men er svak for sjokolade og gode middagere på kvelden. Mannet meg opp og gikk til legen, fikk Acomplia som ikke har hjulpet et gram, har spurt om Reductil men har ikke høy nok BMI til dem.... Har hatt reductil før når jeg var enda tyngre... og di hjalp helt supert. Men nå vil ikke legen gi meg dem selv om jeg ikke hadde bivirkninger sist. Årrrh har så lyst på litt ekstra drahjelp!!! Hjelpe meg damer... andre som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Japp, jeg er og drittlei!!!!!

Derfor gjorde jeg noe med det :o) Går på ketolyse jeg da, for jeg må ha av hvertfall 21 kg til. Men det funker! :) Har skeia ut en del, men har gått ned 8 kg siden 6 desember, og det er igrunn et vekttap kroppen min kan leve med tror jeg :o)

Skrevet

ja dette keltolyse va er dette da? Huff noe må gjøres fort!

Skrevet

Ja har hatt det sånn leeeenge....

Er et sted mellom 50 og 100 kg (..... haha) og er 174 cm høy. For noen uker siden flyttet hele jobben min, vi jobber nå i Oslo Sentrum i stedet for på Økern. Det vil si at jeg har et lite stykke å gå fra banen nå. På Økern kjørte jeg bil hele tiden.

Så nå går jeg da 10 min til jobb og 10 min fra jobb, hver dag i raskt tempo. Jobben betaler halvparten av medlemsskapet på Elixia, betaler 260 kr mnd der. Barnepass og greier, bare å ta med Soff. Veldig praktisk!

Har denne uka tatt meg sammen veldig, spiste 3 små biter med sjokolade på mandag men ellers latt helt være sjokolade og brus denne uka! Spist frokost (veldig viktig for å sette i gang forbrenningen), spiser jevnt og ikke så mye av gangen. Frokost, lunch, frukt kl 2-3 og middag og litt til kvelds. Går opp trappa på jobben (6 etg) et par ganger om dagen, og trener et par ganger i uka på Elixia i tillegg til minst en dag med gåtur.

Merker at energien blir bedre av dette, så kommer vel resten etterhvert tenker jeg!

Skrevet

Jeg tror også på generelle livsstilsendringer, ikke slanke"kurer"... Hva da når du er ferdig på kuren, og du skal tilbake til sånn ting var før? Da går man ofte opp igjen alle kiloene...

Skrevet

over egg og stokk!!!

endelig noen som har akkurat samme mål og vekt og høyde som meg!

Har du noen gode tips?jeg har stoppet helt opp,trodd kiloene skulle snirkle seg av etter fødselen slik som sist,men neida ...bomfast på 52 kg.og jeg som skal gifte meg i november:(vil ha tilbake kroppen min til da..

Er forresten et halv år siden jeg fødte...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om du refererer til min "kur", dulosten, så er det en livstilsendring etter man er ferdig med denne kuren :o) Men den er genial for og få en kickstart, og for og holde motivasjonen oppe :)

Om jeg skulle gått tilbake til mitt normale inntak av 2-4 skiver brød om dagen, ris, pasta og poteter, så ville jeg nok est ut ja :)

Skrevet

TikaTika:52 kg er vell ikke så ille vell.vill si du er tynn da..

sliter me å gå ned jeg oxo.har ca 8 kg som skal av til sommern. men d går rett vest. er ikke så mye tid til trening da siden jeg er hjemme me 2 små å sambo er borte hele tiden.

har desverre ingen gode tips bortsett fra å prøve å spise lite men ofte,kutte ut brødmat,sukkerholdige drikker,fet mat...

Lykka til iallefall:)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hvorfor trenger du råd fra oss? Du sier jo selv at du spiser sjokolade og gode (antar at du merner kaloririke) middager om kvelden. Du vet jo selv at dette må du slutte med.

Får du tid til å gå tur hver dag så har du kanskje tid til å løpe i stedet...forbrenner mer på kortere tid.

Skrevet

Mitt råd er: Spis mye mindre til hvert måltid slik at magesekken krymper. Gå masse tur eller sykle. Det er veldig effektivt. Kutt brus helt, men spis heller litt godteri i helgen. Dette er det eneste som funker for meg. Har gått ned masse, men har litt igjen. Lykke til!

Skrevet

Kutt ned kosen på kveldene...ikke anna å gjøre. Bytt ut med frukt og gode salater... Kun sjokolade og kosemiddag 1 kveld i uka..ikke 3 ( fredag, lørdag sønda) slik som alt for mange gjør. Jeg har gått ned 10kg på 2 mnd uten å slanke meg, kun spist sunn mat og MYE sunn mat...ikke sulta meg en dag.. Jeg har aldri vært direkte overvektig, men hadde 10kg ekstra etter svangerskapet denne gangen..so hang fast pga kveldskos.. Kjenner mange som har gått på ene kuren etter den andre, men det hjelper så lite når man ikke kan kutte ut kveldskosen.

En annen god ting med frukt og grønt til kveldskos er at man får veldig mye overskudd til samlivet ;-)

Vi var sløve ei stund og samboren mn la på seg 10kg på et år...jeg gikk gravid og la på meg 30!!! ALt for mye karbohydrater rett og slett...innså det i høst. Begge er i bedre form og vekta peker rett vei, nedover :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...