Opp og hopp Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hei! Jeg er utdannet sykepleier, men kunne tenke meg å prøve en annen jobb. Så jeg lurte på om noen her inne vet noe om muligheten for å få jobb i barnehage? Ville jeg da evt bare få lønn som assistent? Føler jo at utdanningen min er relevant i forhold til mye av jobben i forhold til omsorg osv men jeg har jo selfølgelig ikke så mye pedagogikk.
Piken på landet Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Kan aldri tro at du vil få noe mer enn assistentlønn... Har selv gått sykepleien, og kan ikke se at den utdanningen skulle ha noe relevans i en barnehage...Hadde du følt at førskolelærerutdanningen hadde hatt noe relevans på et aldershjem f.eks? :-) Her i helse vest er ikke sykepleieutdanningen relevant når en arbeider i ambulansen engang (ja, det er helt sprøtt), så jeg tror nok generellt at terskelen er ganske høy for å få betalt for noe mer enn assistent desverre....
Opp og hopp Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2008 Takk for svaret. Jeg mente jo selvfølgelig ikke at jeg burde få lønn som førskolelærer el. Men d hadde vært gøy å prøvd noe annet og jeg håpte kanskje at en spl utdannelse tellet litt i motsetning til en assistent uten noe som helst utdannelse. Men men....
alvis Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Du vil kun få assisten lønn, ja. Jeg vet om mangen hjelpepleiere som begynte å jobbe i barnehage etter de fikk barn. Alle får assistent lønn. Ikke det at hjelpepleier og sykepleier er det samme men så lenge du ikke har relevant utdannelse kan du ikke få mer lønn.
Piken på landet Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Joda, jeg forsto det ikke som at du forventet å få lønn som pedagogisk leder :-) Men når en ikke får betalt for annet en assistent i ambulansen, så tviler jeg på at en får det i barnehage. Men viss det er mye mangel på personal, og det er en privat barnehage, så kan en jo aldri vite. Er jo lov å prøve seg :-) Lykke til!
Odine! Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 To av mine sykepleiervenninner har hatt seg en tur innom barnehage-jobbing. Hvis de fikk mer lønn pga utdannelsen, var det minimalt.
trollmor & trollungene Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Vil tro at du vil få betalt for kompetansen din i en forsterket avd i barnehagen. Men det er få barnehager med slike avd og det er jo ikke sikkert det er den brukergruppen du har lyst til å jobbe med.
Opp og hopp Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2008 Takk for svarene. Kom på at jeg vet jo ikke hvor mye lønna er til en assistent hihi, noen som vet d? Nå jobber jeg 50% og har utbetalt ca 11. 000 i mnd så d er jo litt kjedelig hvis jeg da må jobbe 100% og få utbetalt d samme.
blond Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Mulig at du kan få jobb i en avdeling der det er behov for deler av kompetansen din, f.eks medisinkunnskap. Sjekk hvilke områder utdannelsen din dekket og framhev dette overfor arbeidsgiver.
blåbæret Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Jeg jobber med to sykepleiere. Hun ene jobber som assistent og hun andre jobber som støttepedagog - Da får hun lønn tilsvarende utdannelsen i tillegg får hun ta ut ubunden tid på lik linje med førskolelærerne. Jeg ville søkt på støttepedagog stillinger. da følger du et/to barn, får bedre lønn og arbeidsvikår enn som assistent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå