Opp og hopp Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hei! Jeg er utdannet sykepleier, men kunne tenke meg å prøve en annen jobb. Så jeg lurte på om noen her inne vet noe om muligheten for å få jobb i barnehage? Ville jeg da evt bare få lønn som assistent? Føler jo at utdanningen min er relevant i forhold til mye av jobben i forhold til omsorg osv men jeg har jo selfølgelig ikke så mye pedagogikk.
Piken på landet Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Kan aldri tro at du vil få noe mer enn assistentlønn... Har selv gått sykepleien, og kan ikke se at den utdanningen skulle ha noe relevans i en barnehage...Hadde du følt at førskolelærerutdanningen hadde hatt noe relevans på et aldershjem f.eks? :-) Her i helse vest er ikke sykepleieutdanningen relevant når en arbeider i ambulansen engang (ja, det er helt sprøtt), så jeg tror nok generellt at terskelen er ganske høy for å få betalt for noe mer enn assistent desverre....
Opp og hopp Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2008 Takk for svaret. Jeg mente jo selvfølgelig ikke at jeg burde få lønn som førskolelærer el. Men d hadde vært gøy å prøvd noe annet og jeg håpte kanskje at en spl utdannelse tellet litt i motsetning til en assistent uten noe som helst utdannelse. Men men....
alvis Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Du vil kun få assisten lønn, ja. Jeg vet om mangen hjelpepleiere som begynte å jobbe i barnehage etter de fikk barn. Alle får assistent lønn. Ikke det at hjelpepleier og sykepleier er det samme men så lenge du ikke har relevant utdannelse kan du ikke få mer lønn.
Piken på landet Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Joda, jeg forsto det ikke som at du forventet å få lønn som pedagogisk leder :-) Men når en ikke får betalt for annet en assistent i ambulansen, så tviler jeg på at en får det i barnehage. Men viss det er mye mangel på personal, og det er en privat barnehage, så kan en jo aldri vite. Er jo lov å prøve seg :-) Lykke til!