Gå til innhold

Mann me på fødselssamtale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke vært på svangerskapskurs da det ikke blir holdt her vi bor, men lurer på om det er noen som har hatt me mannen på fødselsamtale hos jordmor?

Og om det ev. er noe han kan få ut av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syntes vi var naturlig. ikke bare min baby. pappa har vært med til jordmor flere ganger. det er koselig for meg og han får høre hjertelyd. fødselssamtale var han også med på, og han hadde noen bra spørsmål. men det kommer jo selvsagt an på om mannen vil.

Skrevet

Ja,min mann var med første gang,og har vert med no(går i ekstra samtaler med jordmor og sjukehuse,pga fødselsangst) synst det er veldig greit.

Det blir en de snakk om kordan eg vil ha det,smertelindring,kaldt/varmt i romme,mørkt/lyst,badekar,musikk osv. og kordan han skal "hjelpe" til under fødselen.trur han og synst det er vedig greit,så han veit ka eg vil og ikkje vi,er jo ikkje så lett og få så masse ut av oss når riene er som værst.

Skrevet

Vi var også begge to på fødselssamtale, og det var kjempefint for den kommende pappaen som hadde litt spørsmål rundt fødselen. Han syns det var veldig fint å ha vært med hvertfall. =)

Skrevet

Ja, her også var han med første gangen. Det var veldig fint for ham det :)

Skrevet

Samboar var med til jormor til fødselsamtale når vi venta førstemann. Jordmor oppmoda til det, og det var veldig greitt at vi begge fekk denne informasjonen og fekk stilt spørsmål. Han skjønte plutseleg ein del som eg hadde prøvd å fortelje han i månadsvis.... Kan av og til vere lurt at far får info frå andre enn mor. :) Tvilar på at han blir med no når vi har vore gjennom det ein fgong.

Skrevet

her har vi gjort litt begge deler, hvis det har passet i forhold til mannen min sin jobb har han vært med, hvis ikke har jeg gått alene. Fra termin ca har han prøvd å fått vært med, spesielt nå siden kontrollene er flyttet til sykehuset og jeg er to uker over termin - han er bedre på å komme på spørsmålene mens vi er der enn meg, så jeg synes det er god hjelp i å ha han med :o) Jeg kommer på alt jeg skulle spurt om etter at jeg har gått ut igjen...

Skrevet

For å unngå at mannen skal gå rundt som ei vimse på fødestua, så ville jeg hatt han med. Det er viktig for både deg og han at dere begge vet hva som skjer.

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...