Gå til innhold

Hormonspiral vs kobberspiral


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best, og hva anbefaler dere jenter?

 

Har nå hormonspiral, men har mye mens smerter uten å ha mensen, og har hatt mye rot med mensen siden den ble satt inn, for 1,5 år siden.. Vurderer andre alternativ, vil ikke ta p-pille. Derfor tenker jeg mest på kobberspiral.

 

(Mensen er forresten et veldig stygt ord syntes jeg..!! Jaja...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kobberspiral og blødde utrolig mye til hver mens. Måtte ta jerntilskudd for å komme meg igjen. Hadde overveid hormonspiral etter at lillesøster er født

Skrevet

Oj, denne var kommet langt ned på siden fort!

 

Dytter litt jeg, hadde vært fint om flere vil dele sin erfaring med meg..!

Skrevet

Jeg har kobberspiral, og jeg har kraftigere mens og menssmerter enn før, men før merket jeg ingenting..

Men jeg er veldig fornøyd med den, jeg tåler ikke hormoner, så er iddelt for meg!!

Skrevet

Fornøyd med kobberspiral, liker ikke å få tilført hormoner om jeg kan unngå det...

Med kobberspiralen har jeg en noe kraftigere mens som varer litt lengre enn uten. Mindre menssmerter!

Skrevet

Hormonspiral funker utmerket synes jeg. Har hatt den i litt over ett år og har bare hatt mensen en gang. Supert!

Skrevet

Liker heller ikke å tilføre kroppen hormoner.. Og tenker at mens skal vi jo ha, føler meg tryggere og at det er mer riktig å få den en gang i mnd framfor nå som jeg ikke får den, men har mye mens smerter..! Kan ikke være bra for kroppen, tenker jeg..

 

Flere?

Skrevet

jeg har kobberspiral:) er ganske fornøyd,har litt mens smerter men d hadde jeg da jeg gikk på p piller oxo. jeg tåler ikke hormoner så d er d eneste jeg kan bruke av prev middel.

Skrevet

For meg var kobberspirale helt grusomt. Blødde mye mer og mer uregelmessig enn jeg gjorde før. Med hormonspiralen får jeg "mensen" uten blødning, og den er ikke ille. Tåler dårlig hormoner, og i alle fall ikke p-piller, men hormon har fungert bra for meg.

Skrevet

Jeg har kobberspiral, fordi jeg ikke vil ha flere hormoner i kroppen enn jeg trenger ;)

 

Har litt lengre sykluser, så blør sjeldnere, men mer, om du skjønner. Ikke hatt noe trøbbel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...