nina-ballerina Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Jeg lurer på noe ang å gi barn smertestillende... Jeg har altid hatt en relativ høy terskel på å ta smertestillende tabletter som paracer, ibux, pinex o.l. selv. Har kun tatt de om jeg har hatt skikkelig vondt. Nå i de siste dagene har datteren min på 9 mnd vært skikkelig urolig, sovet lite, spist lite og i går kastet hun opp all mat og hadde diare. Vet det er tann på gang, så jeg smurte på litt dentinox og prøvde å få i henne vann. Svigermor var innom å sa at hun skjønte ikke hvorfor jeg ikke ga paracet stikkpille... Jeg sa at hun har jo ikke feber el noe, så jeg så ikke noen grunn til det. Men det endte med at jeg gjorde det da, selv om jeg var litt redd. Hvis det hjalp henne, så måtte jeg ihvertfall prøve, tenkte jeg... -Og 20 min etterpå var hun i fin form. Krabbet rundt på gulvet her og skravlet og lo. Fikk i henne masse vann, før hun sovnet og sov til kl 6 i dag tidlig. Så det funket ihvertfall på henne. Men jeg tenker; hvor vondt skal de ha før en gir tabletter? Jeg vil jo ikke at hun skal bli vant til å få tabletter, men samtidig ser jeg hvor de hjalp... Noen med tanker og el erfaringer...?
BettyBoob Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 da mini fikk tenner ga jeg ham stikkpille hvis jeg så at han var skikkelig plaget (som jenta di tydeligvis var). Andre ganger når tenner var på gang, merket jeg det ikke på ham og da var det jo ikke noe issue. Jeg tar selv ikke paracet o.l lett - men ved tannfrembrudd mener jeg som sagt at det er ok om barnet plages mye hilsen sykepleier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå