Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 God oppskrift på ovnstekte poteter til villsvin.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Bruk poteter med tynt skall. Skjær dem i to, del i båter. Ha olje og krydder i en plastpose (hvitløk, salt, pepper, paprika) Ha i båtene og rist så de dekkes av oljen. Legg dem i en ildfast form eller i en langpanne, stek på 200 grader i 30-45 minutter.
Fire småtroll Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Nå har aldri jeg laget villsvin, men disse potetene er kjempegode! Skrell og skjær poteter i båter, legg de i langpanne. Pøs på med olivenolje, provence-krydder og litt salt. Stek i ovnen, 225 grader, til de er gylne (ca 30 min). Nam! Provence-krydder finner du som ferdig krydderblanding i krydderhylla (tørkede urter)
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Poteter med skall i båter på bakepapirbelagt stekeplate Dryss med havsalt, litt pepper og sesamfrø Stek i ovnen 200grader i 30 min. Kan ha litt oliven olje over, men det er ikke nødvendig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå