Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Siste dagene har det vært minimalt med spark, det jeg har kjent har bare vært sånne glidende bevegelser inni magen. Og selv det kjenner jeg lite av. Sitter mye i ro om dagene, så det er ikke det at jeg er i full aktivitet som gjør at jeg ikke kjenner det. Synes det lille jeg kjenner er så svakt også. Hva er det som skjer? Grunn til å uroe seg? Tidligere var det mye spark og bevegelser, før nå de siste dagene her. Jeg er 25+4.
*Super*Mamman* Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Fostrene har jo perioder med mindre aktivitet uten at det er noe galt.. Men synes uansett du skulle ringe føden, slik at du får sjeket at alt er ok med den lille.. Var inne til slik kontroll sist gang, var temmelig nervøs på forhånd, men bebien hadde det bra:) Mulig han har snudd seg også da, slik at han sparker innover. Da kjenner man ikke sparkene så godt.. Masse lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 ok, takk. Men om hun har snudd seg, og sparker innover, kan hun da ligge slik i flere dager?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Jeg vet ikke om dette er til noen hjelp, men jeg er ca 16 uker nå, og har hatt en del av disse glidende bevegelsene du skriver om. Og så en dult eller leamus nesten ved navlen og så nesten ved symfysen. Jeg er såpass kort på vei, at om jeg kjenner mye eller lite spiller ikke så stor rolle. Men jeg har alltid tolket disse glidende bevegelsene som at h*n ligger med ryggen til eller snur seg rundt. Hadde jeg vært usikker hadde jeg ringt lege/jordmor
mie76 Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Dette er ikke noe du skal gå og tenke på! Ring jordmor eller lege og få en sjekk, du kan også ringe til fødeavdelingen eller der du var på ultralydkontroll. Du blir ikke sett på som hysterisk om du riner angående slike bekymringer, du blir tatt på alvor og får god omsorg! Sikkert ikke noe å uroe seg for, og da er det jo dumt å gå og lure, ike sant?
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Jeg er i uke 22, så skal kanskje ikke kjenne så mye som deg, men siden jeg har kjent siden uke 18, mye liv, har jeg vært veldig bekymret to ganger da babyen hadde en ganske rolig periode. Dette varte noen dager altså. Kjente jo litt, men likevel. Ble redd. Skrev inn til jordmor her på nettprat, og hun mente at jeg ikke burde uroe meg. Den lå sannsynligvis og sparket innover. Noe jeg tror den gjorde. Tror den må ha snudd seg nå igjen , for nå kjenner jeg mye spark igjen. Kan også være at morkaken ligger foran, men det hadde de kanskje sett på ul, vet ikke om den flytter seg? Mest sannsynlig er det at babyen har snudd seg. Men jeg ville likevel ringt til føden eller jordmor. Jeg gjorde det i tillegg til å skrive inn til nettjordmor her. Dro til jordmor og vi hørte fin hjertelyd:)
Sharlis Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Hei anonym HI: Ikke for å skremme deg,men hadde jeg vært deg så hadde jeg dradt til sykehuset for å sjekke aktiviteten der inne.. Jeg var gravid, og var kommet til 24+5 uker..`1 1/2 uke før det ,så begynte det å minke noe veeeldig med spark fra pia mi...jeg var på vanlig sjekk da jeg var 22 uker ca...og da fortalte jeg dette...men ingen reagerte så jeg tenkte ikke mere over det. 12 dager etterpå døde hun lilla i magen min.. Ingenting var galt med henne..hun bare døde..krybbedød Jeg anbefaler derfor alle som går gravide og merker store forskjeller på aktiviteten fra den lille,om å gå å sjekke seg. Bedre å sjekke en gang for mye en å angre resten av livet. Hadde de på sykehuset hørt på meg og tatt meg seriøst så hadde muligens min lille jente vært med oss i dag.
puffyandmarcus Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 marcus sluttetå spenne i to dager og jeg ble veldig bekymret men nå sparker han MYE mer enn før.. han har blitt helt vill etter de to dagene me ro.. men du må nesten se det an selv, føler du noe er gale så ring lege så de kan sjekke at alt eg helt okeydokey..
lillespiren2:) Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Hei! Ikke tenk noe på dette nei, alt er bra. barnet har noe roligere perioder innimellom. Helt normalt! Har d sånn som deg, og er omtrent like langt på vei som deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå