Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Blir usikker på om jeg gir han for ofte. Tolker det som at han vil ha, men han er begynt å gulpe endel og sliter med mye luft. Svelger mye luft når han får pupp. Veldig slitsomt. Må hele tiden gå å løfte han opp når han ligger for han plages med luft. Så blir det bare kav når han skal mates. Er begynt å gi han ca hver 3 time på dagen for å se om det hjelper, men ikke alltid han vil ha. mener å ha lest at de spiser sjeldnere nå i denne alderen enn da de var mindre. Stemmer det eller?
*smula* Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Da mini var 4 mnd fikk ammet jeg han 2.-3.hver time.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 min spiser hver 4. time. de er såpass store at de ikke trenger oftere. se spiser mer når de først spiser så ikkenødvendig å gi de hver 3. time lenger, finnes jo unntak da, men du kan jo prøve å se om han blir mer sulten etter 4 timer
Kufiolilla Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Min spiste ca hver 3-4 time en god stund, men da han nærmet seg fire måneder ville han plutselig ha mat HELE tida igjen (= 2-3 timers mellomrom, aldri lenger) også om natten. Så vi har begynt å introdusere grøt til nest siste måltid, det hjalp litt for natten i hvert fall, men han spiser fortsatt ofte om dagen.
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 De krever ofte mer mat i denne alderen, og prøver å øke produsjonen ved å ha pupp oftere igjen. Her går det i hver 3.time sånn omtrent, tillegg om kvelden og 1-2 økedøgn ca annenhver uke.
spireliten Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Har prøvd å gi han hver 4 time nå. Virker som det fungerer fint. Han er faktisk god og mett og virker veldig fornøyd. Tror han ikke trenger oftere. Han hoster ikke sånn når jeg gir han og han spiser bedre
Sunshine2222 Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Stina er snart 4 måneder og jeg gir mat hver tredje time cirka. Hun begynte å gulpe mer for 2-3 uker siden, og sluker ofte luft, stakkars det er jo så vondt. Hender jeg legger henne til puppen oftere for at hun ikke skal være utsultet når hun først får mat. Hun virker fornøyd med bare pupp enda heldigvis, deilig å ha med seg maten overalt :-)
Mazza** Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Her er det også hver 3 time 4 mnd og en uke..
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 26. januar 2008 #9 Skrevet 26. januar 2008 Min er litt over 3 mnd og ser at hun ikke må henge på puppen hele tiden lenger. Hun får mat ca hver 3. time men på kvelden er det ca hver andre time. Hun spiser seg god og mett slik at hun faktisk sover fra 22 til 04.30 før hun våkner og får mer mm. Regner med at hun får nok siden hun er veldig fornøyd og gråter aldri. Hvis det har gått mer enn 3 timer siden hun fikk mat så blir hun urolig og med pupp blir hun sin gamle igjen. Eller får hun pupp oftere hvis hun vil ha det eller hvis vi skal ut å trille så pleier jeg å amme henne like før vi drar selv om det ikker er mer enn 2 timer siden sist hun fikk mat. Da er jeg sikker på at hun kan være rolig i over 3 timer.
VinterSol+2 Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 vesla mi på 7mnd spiser ca hver tredje time hun, noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere.. men jeg merker at dersom det er lenge siden hun har bæsja, feks, så gulper hun mer. gulpingen kan også komme av at du har fått så god utdrivning etterhvert, at melka kommer veldig fort, og så svelger de litt raskt. dvs at baby ikke nødvendigvis er mett, men bare har tatt en litt stor slurk av gangen.. det skjer gjerne rundt 4 mnd, når du er over "3mndkneika" jeg syns ikke det er mye når barn vil ha mat hver 3.time. foretrekker å spise hver tredje time selv, når jeg tenker etter...
lifa og Eline Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Ved 4 mnd. alder var det amming 2. hver time og 1 gang på natt. sov vel en 8 timer om natten da.
emlyn Skrevet 27. januar 2008 #12 Skrevet 27. januar 2008 Mm/mme kl 7.30, mm/mme + litt grøt kl 11, mm/mme + litt frukt 14, mm/mme kl 17, grøt kl 18, mm/mme kl 19, nattmat mellom 02-04.
alvis Skrevet 27. januar 2008 #13 Skrevet 27. januar 2008 Gutten min spiser rundt hver 3-4 time. Oftest går det 4 timer mellom. På natten går det ca 6 timer mellom måltidene.
spireliten Skrevet 27. januar 2008 #14 Skrevet 27. januar 2008 Ja, melka strømmer veldig fort når den kommer, så er kanskje ikke så rart at han svelger i halsen stakkar. Han sier tydelig ifra når han vil ha mat. Noen ganger hver 2time mens andre ganger kan det gå 4 timer. veldig forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå