Gå til innhold

Noen med erfaring med antidepressiva (lykkepillen) her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva funker best?

Evt noen med erfaring som vil dele med meg, effekt, bivirkning osv..?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med å bruke det selv, men behandler folk med depresjon. Det som funker best er noe i tillegg til medisiner, de tar jo bare toppen/hjelper på symptomene, men gjør ikke noe med årsaken(e) til at du har det vondt!

God bedring!

Skrevet

Hvilke merker/typer som hjelper er forskjellig, det som funker best for en trenger ikke være den beste for andre. Her må man bare prøve seg frem i samråd med lege.

Det som derimot er felles for alle er at det er viktig å få samtaleterapi ved siden av. Antidepressiva er ikke et fullgodt behandlingstilbud, men noe som skal hjelpe en over kneika, som en del av annen behandling.

Skrevet

Hei! Jeg har brukt antidepressiva, merkene Cipralex og Seroxat. Begge hjalp vel på en måte, men jeg syntes de mer gjorde meg "flat", sånn følelsesmessig. Jeg var ikke deppa lenger, men jeg var ikke glad heller.. Bivikningene jeg merket var kvalme, svetting og nedsatt sexlyst.Seroxat har det jo vært mye diskusjon rundt, mens Cipralex er en av de nyeste typene på markedet. Var i hvertfall det for et par år siden da jeg brukte dem.

Helt bra ble jeg først når jeg begynte å gå til samtaleterapi i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...