Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hva gjør jeg feil? Det kommer igjen og igjen og vi blir ikke kvitt det. Synes det var værre i dag. Jeg trenger ikke tips om hvilken sinksalve jeg skal bruke o.l., jeg har en fantastisk salve (weleda), men det kommer tilbake og jeg vil jo ikke bruke den hele tiden!! Jeg vil vite hvorfor hun får det og hva jeg kan gjøre? - hun er 7 mnd - jeg bruker tøybleier (som jeg vasker på 60 grader, har prøvd en periode nå med 90 grader -men ingen forskjell..) - jeg synes jeg lufter henne godt ved bleieskift - jeg skifter 4-5 ganger om dagen (hun sover i 12-13 timer om natta, så da ligger hun jo lenge med våt bleie..) - jeg skyller stumpen morgen og kveld og er forsiktig med kluten - bader henne ca 1 gang i uka (med weleda badeolje) Vet dere hva jeg gjør feil? Har dere noen tips? HS anbefalte canesten noen dager -mot sopp. Ville dere prøvd ut canesten? Håper det er noen som har tid til å svare!!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Prøv engangsbleier? Det var mye vanligere med bleieutslett før når man bare brukte tøybleier. Kanskje du kan prøve engangsbleier et par dager for å se om det blir bedre? Lykke til:-)
Krokka og prinsessa Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 prøvd inotyol? Den er mot psoriasis og utslett. genial!
_Mita_<3 Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Jeg fikk beskjed fra helselegen og å bruke Cansten(soppsalve) salve to uker. å det funka!!!!! Gikk bort etter en dag el to... bruker det nå og om han blir veldig sår... beste jeg har brukt..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Til deg som foreslår å bruke engagnsbleier... Det var før når man brukte plastikkbleie utenpå tøybleiene at det var vanligere med bleieutslett. Nå brukes ullbukse utenpå -som puster. Derfor er tøybleier med ullbukse istedenfor plast, bedre å bruke enn engangsbleier...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Hei mita! Slutta du å bruke salven når det ble borte, eller fortsatte du i to uker? Og når du bruker det når han blir sår i ettertid, bruker du det til det forsvinner eller i hele 2 uker til?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 mest sannsynlig er det jo sopp babyen din har, siden hs har anbefalt canesten..ville derfor brukt canesten en liten stund, for er det sopp, blir du ikke kvitt det med det første..håper det funker..lykke til:)
_Mita_<3 Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Det kom ikke tibake.. brkte det ikke i hele to uker heller...å blir han litt ille nå bruker jeg en liten dråpe krem av cansten.. syntes det hjelper veldig bra.. Lykke til
Athravil Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Hva slags vaskemiddel bruker du? Prøve å bytte til et annet nøytralt/allergivenlig merke? Har vurdert tøybleier selv, men foreløpig går det i engangs. Vesla begynte å få antydning til prikker/utslett, og da innførte vi lufttørring og masse potetmel til hvert skift. Da ble det borte og har ikke vist seg siden. Om det har utviklet seg til soppinfeksjon så ville jeg nok prøvd å bytte en gang i løpet av natt (spesielt om du likevel må opp og amme). Ville kanskje også fått vurdering av lege om det faktisk er sopp før canesten behandling.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Takk og takk! Hvis hun har sopp.. hvorfor får de det? Hva kan man gjøre for å forhindre det at de får det?
_Mita_<3 Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 Ja det ville jeg og.. bedre å høre med de å være sikker. Ta en tlf bare å hør... å forklar hvordan det er å om du kan prøve cansten..... el dra ned:)
Neijasså... Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 Høres veldig ut som sopp. Ta henne med til legen, Canesten er ikke godkjent reseptfritt for bruk mot sopp i bleieområdet (men du kan jo selvsagt prøve). Vi var akkurat til legen for det samme med vår snuppe på 9 mnd, fikk da resept på Dactacort som er et kombinasjonspreparat med soppmiddel og hydrokortison. Det tok soppen og si så god effekt faktisk etter første påsmuring. Men - etter en uke så var huden helt fin igjen så vi sluttet med salven (hydrokortison er jeg litt redd for å bruke for mye, særlig i bleieområdet og på babyer...). Da kom utslettet tilbake igjen, så vi måtte begynne behandlingen på nytt. Det anbefales å smøre ca en uke etter at utslettet er helt borte.
_Mita_<3 Skrevet 25. januar 2008 #13 Skrevet 25. januar 2008 Lillegutt hadde sopp.. å cansten funka med en gang.. blei ganske sjokka over hvor fort den tok det... så jeg anbefaler cansten hvertfall:)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #14 Skrevet 25. januar 2008 Jeg bruker sonett, som jeg kjøper på helsekosten. Med økologiske ingredienser... så jeg har tenkt at det må være greit.. men selvfølgelig så kan det være at det er ingredienser som ikke er bra.. for eksempel så enkelt at bleiene blir basiske og ikke sure...?? De burde jo være sure har jeg hørt. et tips er å dyppe de i eddikvann før de tørkes.. Jeg prata med HS på telefonen i stad, og forklarte litt hvordan det så ut... og sa litt om hva jeg gjorde og ikke gjorde. Hun foreslo canesten i helga, og hjalp ikke det skulle vi komme innom over helga, så hun fikk se på det.. Ville dere likevel vente, få henne eller en lege til å se på det? Fordi det ikke er helt bra med slik canesten -eller? Inneholder det ting som man burde være forsiktig med?
helias fikk to gutter 08.04.08 Skrevet 25. januar 2008 #15 Skrevet 25. januar 2008 Prøv en salve på apoteket som heter inotyol.Den har hjulpet mine barn. Når det gjelder sopp så har de kanskje noe eget for små barn.Hør på apoteket. Lykke til:)
Neijasså... Skrevet 25. januar 2008 #16 Skrevet 25. januar 2008 En ting til - mot sopp kan du også bruke krystallfiolett som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Det er et sterkt fargestoff som smøres på 1-2 ganger daglig i 2-3 dager. Fungerte ikke på min baby, men hun hadde veldig kraftig utslett, da. Merk at fargestoffet setter permanente flekker på absolutt alt av tekstiler o.l., så lurt å bruke klær en ikke er redd for dersom babyen er en "mark" på stellebordet...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 25. januar 2008 #17 Skrevet 25. januar 2008 Hvis det er bleieutslett, og ikke sopp, så anbefaler jeg i alle fall potetmel...fiksa stumpen på vesla på 1-2-3!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå