Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Skjønner ikke noe av utbetalinga. Flere som har samme problem?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Jaa, jeg har også det! ble sikkelig skuffa, å kan ikke skjønne det skal være riktig! Er det kanskje noen som vet hvordan de regner det???
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Lønna di for de siste 6 ukene skal legges til grunn. Dersom den er svært forskjellig fra uke til uke eller dag til dag, så legger man litt lengre tid til grunn. Deler du lønna for 6 uker på antall dager, så får du daggrunnlaget du skal ha i sykepenger. De første 16 kalenderdagene kommer fra arbeidsgiver, etter dette skal de komme fra NAV dersom ikke arbeidsgiveren utbetaler de og får de refundert fra NAV. Du skal ikke ha sykepenger for lørdag og søndag. Jeg finner det vanskelig å forklare "enkelre" enn dette, men tar du lønna di de siste 6 ukene før sykemeldingsperioden og deler på 30, så skal du få daggrunnlaget og dette ganger du med antall HVERDAGER i måneden du lurer på og trekker fra skatt (husk du kan ha nytt trekkgrunnlag enn hva du er vant til fra 2007) så skal du få rimelig likt...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Nå har jeg vært sykemeldt i flere mnd. Og enda fått for lite. Som sagt skjønner ikke så mye .Også fordi det ikke har vært utbetalt siden Desember. Derfor detta er litt rart.skatter heller ikke mer nå enn jeg gjorde i fjor. Noen andre her som veit?? HI
Hilde_85 Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 MorCathy, hvorfor skal man ikke ha sykepenger for lørdag og søndag? Kan det være derfor jeg fikk lite nå? Men er det ikke slik at det er de 4 ukene før du gikk ut i sykemelding som tels når nav skal begynne å betale? Var det jeg fikk vite av sjefen min. Men har fått innmari lite penger. Så jeg skjønner heller ingen verdens ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå