Gå til innhold

Fjerning av falske mandler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Andre med barn på ca 2 år som har vært å fjerna falske mandler? hvordan gikk det? hvor lang tid tok inngrepet. dro dere hjem samme dag? er litt bekymret siden gutten min har astma. spurte anestesi-legen om det var mer risikabelt siden han hadde astma, og da sa han at han opererte helst barn uten astma men at det skulle gå greit...blir litt nervøs likevell jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, vi har operert 2 åringen. Han var inn og ut på dagen. Ganske pigg samme kveld, og i barnehagen 3 dager etter inngrepet( som anbefalt). Det gikk kjempebra, og vi har fått en ny gutt. Eldstemann fjernet mandlene for noen år siden. Det er jo et mye større inngrep, men gikk også veldig bra. Masse lykke til. Alt som gjøres med barna våre er jo vanskelig for oss voksne, men min erfaring er iallefall at dette kommer til å gå kjempebra, og i ettertid ser du at dette er det rette for barnet ditt:-)

Skrevet

Ok. synes bare han er så liten..men han er jo en kraftig plugg på 15 kg og 88 cm:) han er veldig plaget med tett nese, spesiellt om natta. ingen medisiner eller sprayer hjelper. så både jeg og legen mener at han skal slippe å slite med det samtidig som han har astma..han har vært veldig fin i pusten de siste sju månedene da. og legen lyttet på lungene i går og hørte ingen ulyder...meen er nå litt hønemor da:)

Skrevet

Vår var konstant snørrete, og veier 13 kg hvis det er noe trøst:-) Dette kan de, så det går heelt sikkert veldig bra:-)

Skrevet

Min på 17 kg skal inn å fjerne falske mandler 19 feb....

Er litt spent selv.... Håper jeg får være med å se inngrepet, hadde vært utrolig interessant.

Noen tips til hva man bør ha med på sykehuset??

Skrevet

Er det en 2 års grense på slike inngrep?

Jenta mi ska l opereres for falske mandler og polypper.

Hun er 1 år og 9 mnd nå, og di ville ikke gjøre noe før hun er 2 år.

Skrevet

Jenta mi fjernet dem dagen etter 2 års dagen, ble innlagt på sykehuset på bursdagen, så var jo en litt spesiell feiring. Hun var mindre enn 10 kg, og alt gikk helt fint. Vi ble over til neste dag for hun tisset ikke før ut på natta (må tisse før man får dra hjem). Jenta mi har forøvrig astma også, men det visste vi ikke da, men alt gikk greit for det.

Skrevet

Gutten vår fjernet de i sommer, han var litt over 3 år da. Han har også astma, og legen mente at derfor var det en ekstra grunn til å fjerne de.

Gikk veldig bra, inn og ut samme dag. Var litt slakk med en gang, og sov lenge før han våknet på sykehuset. Men jeg trodde han skulle være skikkelig vond, men det var ikke han! Spiste myke ting med en gang, men blødde en del samme natta og litt dagen etter.

Men ift astmaen er han MYE bedre nå! Sist vinter var han mye dårlig, og vi måtte begynne med sterkere medisiner. Men denne vinteren har det vært så og si ingen ting. Har hatt en periode nå, men gikk fortere over enn vanlig. Så jeg er sikker på at det hjelp veldig å fjerne de!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...