Gå til innhold

Fått for lite sykepenger-HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykmeldt denne mnd. Frem til 21. januar, hvor jeg går ut i svangerskapspermisjon.Fikk sykepenger i går, og jeg har fått 7000 kr mindre enn det jeg skal ha. Så nå svetter jeg litt her kan man si.

Å få tak i noen på trygdekontoret her, er rett og slett håpløst, så det var ingen overaskelse at ingen kunne svare på det der i dag.

Hva kan ha skjedd? For jeg skal ha sykepenger, eller skal jeg ha litt fødselspenger i tillegg denne mnd, eller hvordan fungerer dette?

Håper noen kan svare her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er sykemeldt frem til den 21.jauare får du sykepenger for 14 dager(arbeidsdager) Det står dagsats på lappen du fikk i posten anngaende utbetalingen.

Fra 21.jauar skal du ha foreldrepenger eller engangsstønaden.

Skrevet

Jeg skulle skrive at det står på lappen hvilken dagsats du har.(ha du får utbetalt for hver dag)

Skrevet

http://www.nav.no/page?id=671 (hvis du er arbeidstaker)

Ellers gå inn på www.nav.no og søk på sykepenger, der finner du all info du trenger. Når permisjonen begynner (21 jan?) går du over i permisjonspenger uansett om du er sykemeldt eller ikke.

Slik er det for meg...

Skrevet

Ingen som kunne svare deg?Er jo ikke så vanskelig, er ikke rart man blir oppgitt.

Sykepenger skal du ha fram til 21.januar, altså 14 dager med dagsatsen. Fra 21.januar og ut mnd skal du få fødselspenger. På nav.no står utbetalingsdatoene. Kan hende at fødselspengene kommer på en annen dag enn sykepengene.

Sjekk "lønnsslippen" din fra nav og sjekk hvor mange dager som er utbetalt.

Har selv også fått alt for lite penger denne mnd, og kontoret har stengt i dag..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...