Gå til innhold

10 000 kr i måneden....er det altfor lite??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jobbskifte og mer tid hjemme, så har jeg og min samboer funnet ut av når alle de vanlige utgiftene er betalt så har vi bare 10 000kr igjen å leve for (mat,bensin,etc...)

Vi er 3 stk, han ,meg og en 1åring...er dette så lite?

En vennine av meg mente at det var veldig lite......

Vi betaler 19 000 kr i måneden i utgifter (lån,borettslag leie,billån,barnehage,strøm) !!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes det ikke er lite jeg da, hvis alt av regninger da er betalt....

Vi har ca 22000 i regninger pr mnd, har vel enn 15000-20000 til mat og div tenker jeg, vi er 6 stk ;o)))

Skrevet

Grei sum det vel? ligger vel omtrent der vi også..

(vi= meg,sambo og ei på ca.2 år)

Skrevet

lite?? Er alenemamma og jeg får ca 14000 utbetalt pr mnd....og av dette skal husleie strøm forsikring og barnehage betales.... vi klarer det hver mnd...+ vi sparer litt... det er bare å bruke huet... :-)

Skrevet

Ja, du er alenemamma...eier du hus? bil? lån på 2mill?

Vi er 3 stk vi da...men vi skal nok klare oss med 10 000 per måned..er ikke det..men rart med det når du er vant til mye mer.

HI

Skrevet

har ca 12000 før alle utgifter vi =(

Skrevet

vi ligg vel på samme.. litt mer om det har vært mye overtid.. ! men syns ikke det e lite.. det e 10 000..

Skrevet

Jeg er student, og vi er 4 i huset.

Jeg får 8000 i mnd, og samboer får 16000 i mnd.

Vi har regninger å sånt for 22 000 i mnd, og så kommer mat

og bensin, så jeg skjønner ikke hva folk klager på.

Skrevet

For noen er 10 000 til overs til mat og slikt per mnd MASSE, for andre er det småpenger.

Det er et spørsmål du aldri vil få et konkret svar på.

Men sånn i bunn g grunn, dere er ikke rike men dere har ikke dårlig råd heller. Dere kan jo, med det beløpet unne dere alle dagligdagse ting og spare litt per mnd.

Skrevet

Hehe, vi har ca 10 000 kr å leve for etter at alt er betalt og vi har spart noen kroner. Vi er 5 i familen, 1 bleie-/barnehage-unge og 2 større barn, meg og pappan. Vi har ikke god råd, men vi greier oss. Betaler tross alt på hus og bil, samt studielån osv osv:/

Skrevet

Hørtes masse ut for min del! Vi er fem stk i familien, tre under 5år, og vi har på en god mnd kanskje 5000,- og klare oss på, men da er vi kjempe heldige!!!

Skrevet

Til ANONYM 19.58:-)

HI her...der må være utrolige som klarer dere på 5000kr da...all kreditt til dere :-) Hvor handler dere mat? Hvor ofte? Dere har vel ikke bil da?

Men det er vel som de sier...min mann reiste før, han hadde da 40 0000-50 0000 kr utbetalt hver måned..så vi er vant med luksus kan du si!:-)

Han er nå på fastland, mye bedre for familien men mindre penger..men du kan jo ikke få pose i sekk heller....vi klarer nok oss fint på 10 000 kr

Skrevet

Kan sikkert gå helt fint det :)

Kommer jo litt ann på hva man er vandt til også og hva de 10 000 skal gå til. Vi hadde ikke klart oss med 10 000 på det budsjettet vi har nå, men vi trenger faktisk ikke sette av 1000 kr til klær til hver av oss i mnd for eks, og ser man litt på priser i butikken og passer på å handle bare en gang i uken kan man nok fint klare seg med 4000 i mat for eks.

Bensinen koster jo det samme uansett da men :)

Skrevet

Så heldige dere er da vi sitter igjen på 4000 da er alt betalt også maten.

Og fridtidsaktivitetene til elste min og min mann.Bensin og buss kortet mitt.

Vi er 4 stk.

Skrevet

Vi har bil vi :o)

Handler gjør vi stort sett en gang i uka, alt ettersom hvilken butikk vi er på. Kommer feka ann på tilbud o.l.

Jo visst er det trangt, men det går da rundt hver mnd :o)

Vi hadde mye mer og rutte med før, så det var veldig til omgjøringer, men man klarer det man vil klare ;o)

Skrevet

Vi har en felleskonto der vi setter inn 4000 hver i mnd (tilsammen 8000). Dette holder til regninger (utenom det som gjelder huset og forsikringer), mat, strøm, vann, bensin og litt klær uten problemer. Noen mnd blir det mer igjen som er til bruk når det blir mnd med strøm og vann. Vi kjøper også litt klær av våres private sparekontoer. Jeg lager all mat fra bunnen og der er det MYE penger å spare. Aldri gatekjøkken eller fjordlands.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...