Anja83 Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hei! Jeg har akkurat avsluttet første kur (av 3) av Provera. Fikk det av gynekolog for å rette opp utrolig ustabil syklus. Lurer på om noen vet om sjansen er det samme for å bli gravid selv om man går på disse pillene? Det står at en bivirkning kan være manglende el, men gynekologen min mente det var sjelden. Derfor hadde det vært så moro om noen faktisk har blitt gravide mens de gikk på disse pillene. :-)
madisen Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har også tatt en Provera kur tidligere, min lege sa at jeg ikke kunne bli gravid under kuren da den virket på samme måte som p-piller.
Anja83 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2008 Det er det jeg har lurt litt på i det siste skjønner du. Og derfor ringte jeg gynekologen min her en dag, og spurte spesifikt om dette. Hun mente at man kunne bli gravid mens man gikk på disse, hørtes ut som at hun mente sjansen ikke burde være mindre enn normalt. Hun ville vel ikke lyve for meg om dette? Blir helt forvirret kjenner jeg. Jeg har jo ikke lyst til å gå i 3 mnd uten å kunne bli gravid (har allerede prøvd i 10 mnd..). Til opplysning går jeg ikke på provera hele tiden, men 10 dager i hver syklus. Noen andre som vet noe om dette?
Veslesnuppa Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Hei.Jeg har også tatt 3 kurer med Provera.For å få tilbake mensen.Den hadde uteblitt i over 7 måneder,men nå,etter den siste kuren fikk jeg heldigvis en blødning:)Så nå har jeg begynt på Pergo. Min venninde tar en slik P-sprøyte som også heter Provera.Hun tar den hver 3 måned for å IKKE bli gravid...
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Jeg går også første kur med Provera. Denne tar jeg 10-13 dager fra dag 15 i syklus, pga spotting. Jeg har siden jeg slutten med p-pillen i juli startet med spotting dag 9. DPO som varer til mens. Jeg fikk vite av gynekologen at så lenge man startet med Provera fra dag 15 i mitt tilfelle( har EL fra dag 12-14) og dette er etter eggløsningen vil det ikke ha noen betydning for EL. ( Provera har halveringstid på 50 timer) Depo-Provera som noen får er noe annet, denne "varer" i 3 mnd og hindrer EL pga konstant tilførsel av progesteron som jo i utgangspunktet er et signal til kroppen om mulig graviditet og derfor hindrer EL.
Anja83 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2008 Takk for det svaret jeg ville ha! Hehe.. Jeg tar pillene i 10 dager hver syklus fra syklusdag 16, altså etter el. Da har det kanskje ikke noe å si, heldigvis. Da får vi prøve annenhver dag som vanlig. :-) Er mensen din stabil etter endt kur? Jeg har hatt veldig korte sykluser og mye småblødninger, har ofte blødd hver 14. dag. Håper virkelig dette ordner seg.
Anja83 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2008 Sorry, så nå at du ikke er ferdig med kuren ennå. Får håpe det funker for oss begge! :-)
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Nei tatt 3. tbl i dag. Ikke bivirkninger så langt. Vært litt nervøs for dette. Skal dersom det ikke går denne mnd, starte på Pergotime neste pp. Men håper å slippe det. Satser på det funker ja. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå