alvis Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 ....jeg lurer på om deres menn er like rotete som min mann? Dette blir klaging og syting men jeg er bare så frustrert idag! Først og frems vil jeg si at jeg elsker mannen min og han er en utrolig god far til våre barn.....men hjelpe meg så han roter! Jeg er hjemme i permisjon med lillebror som er 4 mnd så det blir jo jeg som rydder her. Det er greit nok. Babyen min er ekstremt rolig og sover mye om dagen så jeg har god tid til å rydde. Jeg rydder hver dag morgen og kveld og vasker huset 1-2 ganger i uken. Mannen min roter så mye han klarer. Eksempel på det....og dette skjer hver dag! Når mannen min steller gutten på badet ligger alltid alle klærne på gulvet, hvis de har badet ligger våte hånkler på golvet. Hvis mannen min serverer kvelds eller frokost till gutten vår står alltid tallerken og glasset på bordet...han tar de aldri inn på kjøkkene. Jeg rydder alltid før jeg legger meg og da jeg står opp står det 3-4 glass eller yogurthsbeger eller hva han nå spist rundt i huset fordi han har spist etter jeg lagt meg. Da han engang tar ting ut på kjøkkene klarer han aldri få det inn i oppvaskmaskin så alt står på benken. Klærne hans ligger overalt. Igår gikk jeg ut etter ungene var lagt og var hjemme ved 23:30 tiden så jeg gikk rett å la meg. Da jeg står opp idag begynner jeg med å rydde opp fra badromsgulvet, i stuen står tallerken fra guttens kveldsmat + frokost. På kjøkkene er det to fulle søppelposer, flere glass på benken og en kastrolle med havregrøt i ( de spiste gutten til kvelds igår). Er det mulig?????? Jeg spørr igjen..er det mulig? Jeg har jo da selvfølgelig tatt dette opp med ham flere ganger og han lover å ta seg sammen. Men etter 2 dager er det akkurat på samme måte. Hvordan skal jeg klare holde dette huset ryddig når jeg selv begynner å jobbe? Å tenk om begge guttene mine blir som sin far? Å hjelpes meg... Noen som har det værre?
nickoline og supermann Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 ikke værre, men omtrent det samme. Han ser det ikke selv. Han sier jeg roter og er irritert på meg. Ja, det blir litt rot når man må gjøre alt selv,. og vi har en liten gutt på snart 2 år med masse leker. Poenget er jo at jeg rydder jo opp etter meg selv når jeg har rota.
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Det er omtrent akkurat på samme måte her i huset:( dessverre....
skorpionfruen Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har ei venninne som har det akkurat som du beskriver. Men hun skulle begynne å jobbe og gruet seg skikkelig med tanke på alt hun kom til å få å gjøre. Så en dag spiste de middag til svigerforeldrene og de spurte om hun gledet seg til å begynne å jobbe, og da sa hun. Nei hun gruet seg skikkelig, samboer hjalp aldri til hjemme og hun brukte timesvis på huset hver dag så når hun nå skulle jobbe kom det til å bli et helvete. Samboer satt jo der sammen med foreldrene og de spurte han hvorfor han ikke hjalp til I ettertid, han ble kjempeflau og sint, men det var det som skulle til. Han satt seg ned å tenkte over ting også reiste venninna mi på ei ukes kurs og da så han hvor mye arbeid det var å være hjemme med to små, hus og hund pluss jobb. Etter det ble det ANDRE boller, Tror du må få han til å innse hvor mye jobb det faktisk er og ikke rydd etter han, selv om det er umulig når du går hjemme....
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Hmmmmm... skulle tro du hadde skrevet om gubben her i huset jo:-( Har det nok ikke værre, men omtrent likt. Han er helt håpløs... Når han selv har dusjet kan han finne på å gå inn på soverommet kun iført håndkle for å kle på seg, hånklet ligger da igjen i senga vår eller over babysenga, VÅTT... Han slenger klærne til ungene der det passer seg, men svært sjelden nedi skittentøysdunken som står på badet. Hvis han rydder etter ungene, så bare slenger han lekene i en krok, setter de ikke tilbake dit de har "plassen sin". Valser inn med sko på, klipper negler ved vasken uten å plukke opp etterpå, skjeggstubber etter barbering rundt vasken. Er jeg borte en kveld, så er det ikke èn ting som er ryddet når jeg kommer hjem, da har han virkelig slappet av og kost seg etter at ungene er i seng. Kunne holdt på i evigheter.... Jeg går rundt og rydder hele dagen etter han (han er 2 uker på jobb og 3 uker hjemme, så han har god tid til å rote hele dagen).. Dette har resultert i at jeg blir mye sint og sur... Meeeeen jeg er jo glad i han da, og ville jo ikke vært han foruten:-) Tror mannfolk sjenerelt mangler ett gen jeg.
prekæs Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har det bedre. Liker å tro at permisjonen han hadde med mellomste lærte han at husarbeide ikke gjør seg selv. Han gjør alt det jeg gjør, setter på vaskemaskin, ser at det trenger og støvsuges, legger sammen tøy, ja alt. Jeg jobbet og kom alltid hjem til strøkent hus. Og jeg trenger aldri å si i fra:) God mat lager han også.
Frk. V *juli-11* Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Her er det vel jeg som er mester i å rote i stua og på soverommet.. Spesielt når vi skal ut... Han er flink til å rydde der, men kjøkkenet og badet er det han som slenger fra seg kær når han dusjer, står opp eller legger seg. Han har heller ikke skjønt at vi har oppvaskmaskin, bare setter det på benken uten å skylle det!
Dronningen! Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 De fleste mennene (generelt) har skjønt at de nå er voksne og IKKE bor hjemme hos mamman sin. Det at mennene ders ikke rydder etter seg eller bidrar i hjemmet tyder på barnslighet. Jeg har bare ett ord til dere: STREIK! * Alt tøyet til mennene deres legger dere i en søpplesekk. Legg sekken på deres side av sengen. * All oppvask som ikke havner i oppvaskmaskinen ender ferden i en pappeske - møkkete! Sett den et sted hvor mannnen deres må tråkke over den. * Alle fritidsartikler som ikke er ryddet opp forsvinner i en søpplesekk. Gjem sekken! * Lag en stor plakat som settes opp ved utgangsdøren: Beklager rotet, JEG ER I STREIK! Men for å gjøre det litt enklere: Sett opp en liste over ansvarsområder i huset. Alle oppgaver skal være gjort til fredag kl 19. Dere har min største sympati men dere er vel ikke gratis rydde/vaskehjelp for mannen deres?
Bare jeg er meg :o) Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Er vi gift med samme mann?? *flirer*
alvis Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2008 Det var godt å høre at jeg ikke er den eneste:) Svigermor er fullstendig klar over hvordan sønnen hennes er. Hun har spurt meg flere ganger hvordan det går siden han roter så mye.Hun har sagt at hun er lei seg men hun har virkeligen prøvd å oppdra han mens han bodde hjemme (han flyttet ut da han var 19 så det er jo en stund siden men hun husker godt hvor rotete han var). Før vi fikk barn delte vi husarbeide 50/50 og jeg kommer jo å be ham delta i husvasken da jeg begynner å jobbe. Det kommer han å gjøre også men hvis ikke han hadde rotet sånn hadde det vært så mye lettere å holde det reint og ryddig!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 Jeg ryddet og ryddet før jeg ble syk. Mannen bare rotet. Nå har han begynt å gjøre litt, men langt fra alt, så det ser ikke så alright ut til en hver til lenger.. Irriterende, ja, men .. man må bare venne seg til det når man ikke kan gjøre noe med det selv. Kanskje dere skulle skifte roller litt.. Minn han på det, noen menn (les. de aller fleste) ser ikke rotet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå