Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før Ery Max virker???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han fikk første dose på onsdags kveld.

Ser ingen effekt, 38, 5 i temp nå på morran (har halsbetennelse)..

Spiser jo ikke, lille snusken min....

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også halsbetennelse, og fikk Apocillin. Er bedre og feberfri dagen etter at jeg begynte jeg.. Legen sa jeg skulle være merkbart bedre etter 2-3 dager, ellers kunne det hende jeg trengte en annen pennicilin. Kanskje du skulle ringe legen å høre, kanskje du må ha noe annet nå før helgen..

God bedring til lille, det er gørrvondt med halsbetennelse (hadde streptokokker jeg), har du prøvd å gi han is, det er det litt næring i også lindrer det.

Skrevet

Du bør ha sett virkning etter ett par døgn... Be om å bytte til annet merke. Apocillin er mer bredspektret.

Skrevet

Det er strep inf han har.. Vært syk i en uke i dag.

Blir så usikker, er jo ikke gått to dager fullt ennå. Begynte onsdags kveld med behandling.

Men han er veldig slapp, blek og spiser ikke. Har is på lur ja:)

Er så uvant at minitarzan ligger stille hele tiden, nesten ikke lyd i han heller..

Han er vanligvis en meget aktiv og tilstedeværende ung mann:)

Skrevet

Det burde vel begynne å virke snart da? Sikker på at det er bakterieinfeksjon? Ville gitt en paracet i tillegg, for å dempe ubehaget til lillingen.

God bedring!

Skrevet

Han har hatt allergisk reaksjon (elveblest ) på Weifapenin før så de vil ikke gi ham penicillinpreparater.

Skrevet

Forståelig!! Trøst deg med at antibiotika kun forkorter sykdomsforløpet med ett par dager.

Skrevet

Han har positiv strep test, hadde 160 i CRP.

Greia er at jeg ikke vet om jeg skal ha is i magen og se det an til i kveld/ i morra tidlig eller om jeg bør forvente iallefall litt bedring , spes mht feber nå..

Synes er 38,5 mye i morratemp..

FAder, hater dette. Er jo sykepleier, men når ens egne unger er syke føler man seg hjelpeløs som en kattunge.

Skrevet

Ja kan ikke ta flere sykedager nå noen av oss, så han BØR være frisk til mandag ;)

Skrevet

I know! Ikke barebare når ungene er syke nei....

Ring å konferer med fastlegen for sikkerhets skyld, mens de enda har åpent før helga?

Skrevet

Hei, min datter gikk på ery max for ikke lenge siden. (Hun hadde både ørebetennelse og halsbetennelse) Fikk beskjed av legen at det kunne ta opptil 3 døgn før feberen forsvant. Feberen hennes forsvant rundt den tiden. Men hun ble merkbart bedre når hun fikk paracet, så viss du ikke har prøvd det vil jeg anbefale dette. Han kommer nok til å føle seg mye bedre....God bedring:)

Skrevet

Ja bør vel gjøre det.. Hvis jeg kommer igjennom på tlf :P

Litt greit, en kompis av meg som har kveldsvakt på legevakta i helga, så skal nok klare å komme inn kjapt der hvis jeg må..

Frynsegoder:)

Skrevet

Haha....greit å ha NOEN frynsegoder i yrket vårt, må jo fanden ta tom. betale for kaffen!!!! ;o\

Skrevet

Her virket heller ikke Ery Max før etter 3-4 dager. Han hadde skarlagensfeber.

Prøvd å gi han druer? Mye sukker, som kan stimulere til annen mat også. Peier å virke her.

Og du, når ungene våre blir syke, så er vi ikke sykepleier lenger, da er vi MOR. Og da forsvinner all fornuft og kunnskaper ut med følelsene ;-)

Skrevet

TAkk for alle gode råd damer:)

Ser ut som jeg får beregne en dag til før den virker da..

Bruker paracet og is til da..:)

BAre så fælt når de er så slappe og går ned i vekt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...