Gå til innhold

Jeg er verdens verste mor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to nydelige unger på 6 og halv annet år.. Jeg elsker å være sammen med de, men blir veldig mye alene med de siden mannen min jobber så mye.. Og når helgen da kommer så har jeg lyst til å finne på noe annet.. Sånn er det alltid! Og jeg får så dårlig samvittighet av å dra på fest:( Men vi blir bedt bort nesten hver helg nå og jeg får alltid lyst til å dra. Føler ofte at jeg prioriterer meg selv foran barna, og det er så vont! Jeg må forandre meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du så dårlig samvittighet for det? Kommer jo kanskje an på måten du fester. Mine legger seg i rundt 20 30 i helgene, og jeg går ofte ut etterpå. Står opp kl 10 om det blir sent, og mannen min går gjerne ut den kvelden i helgen jeg er hjemme.

Er det ikke mulig å gå etter de har lagt seg, og heller passe litt på slik en kan stå opp neste dag og være familie da?

Skrevet

Verdens verste er du ikke ;)

Men når det er sagt så merker barn det etterhvert hvis foreldrene fester mye..og det er ikke poisetivt hvis foreldrene fester flere ganger mnd, dette vet jeg siden jeg har venninner som har vokst opp i slike hjem, mens jeg har vokst opp mer foreldre som kune ta seg en fest en skjelden gang når vi var hos besteforeldrene våre. Ta deg en fest med god samvittighet..en gang i blandt, ikke hver helg ;-)

Jeg skjønner ikke at folk heller vil være alene sammen på kveldstid...vi er som regel nesten alltid alene i helgene og NYTER hverandres selskap...tenner lys, snakker sammen...koser oss og spiser et bedre måltid og er kjærester :-) Forsøk det :-)

Skrevet

Mannen min vil alltid være med når jeg skal ut, så da blir det barnevakt.. Vet at de trives veldig godt hos besteforeldrene, men får dårlig samvittighet likevel... Nå i helgen er vi bedt på fest, neste helg er det snakk om no Christian Ingebrigtsen konsert, helgen etter er det bursdagsfest, helgen etter der er det enda en bursdagsfest.. Forrige helg var det fest, helgen før var det pokerkveld, helgen før det hadde mannen min bursdag. Også var vi ute 2 juledag da....

Skrevet

"Men når det er sagt så merker barn det etterhvert hvis foreldrene fester mye..og det er ikke poisetivt hvis foreldrene fester flere ganger mnd, dette vet jeg siden jeg har venninner som har vokst opp i slike hjem, "

Nå er vel ikke alle like.. verken barn eller foreldre. Jeg husker en periode da jeg var liten (noe min mor har bekreftet i ettertid) hvor vi hadde mye barnevakt. Og da snakker vi så og si hver helg over en laaang periode. Vi barna syntes bare det var stas :o)

Så HI jeg synes overhodet ikke du skal ha dårlig samvittighet, det er ikke noe aglt i å ville gå ut, spise middag hos venner o.l. selv om man har barn. Barna koser seg som regel gløgg ihjel med barnevakt (mye mer som er lov da vettu.. ). Så kos deg og nyt det. Er sikker på at avvekslingen får deg til å bli en bedre mamma med mer overskudd resten av uka :o)

Skrevet

Du er vel ikke verden verste mor selvom du har lyst til å dra på fest med venner hver helg.

Men når du har små barn, kan du faktisk ikke gjøre det - da må du prioritere ungene foran deg selv.

Personlig syns jeg at å gå ut/dra på fest er noe jeg maks gjør fire til seks ganger i året - men så er jeg en del eldre enn deg, og var nok mye mer ute på den måten før jeg fikk barn.

Nå kan jeg ikke det lenger; helgene brukes til å finne på ting med ungene. Og selv om besteforeldrene og ungene har det fint sammen så er det vel ikke de som skal tilbringe hver helg sammen?

Skrevet

Heldigvis er alle forskjellige....

Hvor gamle er barna?

Jeg husker fra min egen barndom at det var veldig trist at vi måtte være borte fra foreldrene våre ofte når det var helg,fordi de skulle gjøre alt mulig annet..mye reisng og farting på de...

Nå i dag når jeg selv har fått barn setter jeg ett stort spørsmålstegn ved hvorfor mamma&pappa prioriterte som de gjorde..

Skrevet

Er det mulig at dere deler dere opp av og til slik barna i alle fall kan velge om de skal overnatte hos besteforeldrene? Eller at dere ber noen hjem til dere? Har du dårlig samvittighet så bruker det å være en grunn til det, men ofte er vi mødre flinke til å gjøre mye ut av det:)

Skrevet

Det er forskjell på en fest i blandt og mange helger på rad og ofte...og det er mye forskning også som støtter dette.

Barn merker tidlig hvis de blir "nedprioritet", HI har dårligsamvitighet og da bør hun lytte til magefølelsen sin...for den stemmer.. bedre å ta en fest med GOD samvittighet en skjelden gang da og takke ned til invitasjoner.

Det er kodelig med barnevakt en og annen gang, men unger flest vil helst være sammen med foreldrene sine.

Skrevet

Denne helgen har jeg nå takket nei til alt av festligheter.. Tar med oss ungene og drar på hytta!

Skrevet

Tror jeg dere vil ha godt av alle sammen :-) God tur og kos dere :-)

Skrevet

Jeg forstår godt at du vil ta deg en fest i helgene. Men hver helg blir kanskje litt mye...

Dere kan jo innvitere folk hjem til dere i helgene, da kan ungene spise sammen med dere før de legger seg. Vi gjør det ofte slik. Da får vi være sosiale, og slipper barnevakt ¨så ofte til ungene.

Skrevet

Jeg er nok av den oppfatningen at ut en skjelden gang er greit, men ikke når det gjentar seg helg etter helg, foreldrene mine hadde også nektet å passe mine barn hver helg for å si det sånn. Når enn velger å få barn velger enn også bort den livstilen enn hadde før. Enn kan ikke fortsette å feste som før og reise bort hver helg. Det med å reise på noe hver helg er den samme livsstilen som søstra mi og samboeren hennes har nå, de har ikke barn.

Nå har du dårlig samvittighet og det er jo en grunn til at du har det, dere har valgt og prioritere andre ting fremfor barna deres en stund nå i helgene. Hvis dere velger heller en gang i mnden og går ut sammen med venner så ser du fort at du ikke heller har den dårlige samvittigheten overfor barna dine. Og jeg kan skrive under på at det er mye koslig å finne på med barn også. Og de som sitter barnevakt for dere trenger jo også en frihelg av og til.

Selvsagt trenger foreldrene litt fri av og til, men ikke hver helg. Du er ikke verdens verste mor, langt i fra. Ungene dine har det sikkert bra uten dere. Men jeg tror du kanskje får det bedre med deg selv hvis du prioriterer annerledes i helgene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...