Mockanin Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Er dette venner eller famile og hva lager dere da? Hva gjør dere med barna, hjemme eller hos barnevakt?
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Middagsgjester har vi fire-fem ganger i året, så ikke særlig ofte med andre ord. :-). Er både familie og venner, og barnet vårt er selvfølgelig hjemme. Venner som spiser her, har barn selv, og vi spiser middag til vanlig middagstid.
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 En gang i mnd i snitt, vil jeg tro :-) Venner eller familie. Har det til vanlig middagstid, så ungene er hjemme. Hva vi lager varierer jo veldig.. ;-)
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 ALT for skjelden!!! Ukedagene går, og når helgen kommer er vi klar for å kose oss sammen bare oss tre...... MEN burde vært flinkere å invitere - det er jo alltid like koselig!!!
Chiabatta Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Vi har sjelden middagsgjester på besøk. Det er gjerne i en bursdag eller noe at vi har folk til middag. Det hender at vi har venner på besøk til kvelds av og til, men det er ikke ofte. Vi har iallfall ikke barnevakt når vi har besøk.
snuppedupp Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Vi har middagsgjester minst 1 gang i uken, ofte flere ganger. Synes det er kjekt å be venner og familie på en "hverdagslig middag". Ungene er selvfølgelig alltid med og vi spiser til vanlig tid. Veldig koselig og burde prøves :-)
Fire småtroll Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Blir vel et par ganger i måneden.. Som regel familie, f.eks broren til mannen min med familie, eller min søster med familie. Barna er alltid med, spiser til vanlig tid. Varierer veldig hva vi lager, men vanlig lørdags- eller søndagsmat. Alt fra pizza til skinkesteik. Har også vennepar på middag av og til, men ikke så ofte, hvis vi har det, inviterer vi til middag kl fem som vanlig vi, og ungene er med. Vi kan jo sitte oppe og prate etter at de har lagt seg.
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Vi har middagsgjester 4-5 ganger i mnd. har vi middagsgjester etter barna har lagt seg. Da teller jeg ikke med broren min med familie, for han og barna kommer hver gang kona jobber seint. Vi har venner på besøk, eller jeg har også mine venner på beøsk. Er så "heldig" at få av våre felels venner har barn, eller de er så små at de sover i vognen. Elsker å invitere hjem. Slipper barnevakt, for barna legger seg 1930. Lager mye forskjellig. Har ofte besøk på lørdagen, og lager mye klart på fredagskvelden. Blir den typen mat der jeg slipper å stå på kjøkkenet lenge som gryter, ovnsbakte retter, sjokoladefondant osv. Lages fagen før, stekes når de er der. Lørdag er min dag med barna. Har forresten ganske ofte folk her på lørdagen til grøt.
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Hm....tenker her. Jo, vi har ofte svigermor på middag. Gjerne 2-3 ganger i mnd. Ellers slenger søster med fam. og bror med fam. innom på middag noen ganger i mnd. Tenkte på skikkelige organiserte søndagsmiddager, jeg.....
Nosa Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Vi har gjester til middag minst en gang i uka, gjerne venner med barn som kommer rett fra barnehage og jobb, jeg er hjemme for tida også synes jeg det er morsomt å lage mat, vi kan godt være opptil 4 familier! Eller så er det venner som kan være "alenemødre/fedre" den dagen, gjør ettermiddagen litt lettere for de. Så er foreldrene mine her som regel en gang i uka, gjerne til hverdagsmat. Til søndagsmiddagen er vi ofte bedt bordt til familie eller vi inviterer familie selv. Gjester som kommer til mat etter at barna har lagt seg, noen ganger ligger de til besteforeldrene også selv om vi ikke skal bort, men det er deilig å slippe og opp tidlig selv om vi har middag/fest hjemme, skjer som regel 2 ganger i måneden i forbindelse med helg.
_Mita_<3 Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 Har vel middagsgjester 1-2 ganger i uken.. pluss folk kommer på besøk her hele tiden..innom en kort tur bare da.. kan bli litt slitsomt til tider.. men er jo ganske koselig at de kommer sellom vi har flytta lenger unna nå Pleier å legge minstemann først... pleier å ha de rundt 8.. så spiser vi noe litt mer lett til middag halv fire.. hehe
♥Snulder Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 4-5 ganger i året kanskje. Pluss masse grilling med vennepar på sommer'n, men det ser jeg ikke på som å ha middagsgjester:=)
Sjefsmegga Skrevet 25. januar 2008 #13 Skrevet 25. januar 2008 Skjelden og da som regel kun familie..vi er ikke verdens mest sosiale for tida :-) Men vi er flinke tiøl å gå på middagsbesøk hos familie...foreldra våre inviterer ofte :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå