Gå til innhold

Hva slags rødvin skal vi ha til andebryst

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal gifte oss 28 juni 2008, og på menyen står det andebryst, vi bestemte oss for at vi skulle ha Vidigal rødvin til middagen, men så får jeg høre at det ikke passer sammen med andebrystet (det sa iallefall vinmolopolet)

de sa en annen vin som heter Bernad cotes, noen som har prøvd den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ser inne på nettsiden til vinmonopolet så skal Vidigal passe til fugl. Men den er nok litt kraftigere enn Bernad Cotes, så kanskje det er derfor de ikke anbefalte den:-)

Sikkert lurt å snakke med noen som har ordentlig greie på dette. Og kjøp dere en flaske av hver og et par andebryst, og test ut selv:-) Beste måten å finne det ut på:-)

Skrevet

jeg fikk feil på siden når jeg gikk inn der......:(

Skrevet

vi har prøvd vidigal som de anbefalte der vi skal ha bryllupet, men vi synes den var for sur :(

har også hørt at vi må nesten prøve vin sammen med maten vi skal ha så da får vi bare kjøpe oss litt andebryst etterhvert og kanskje et par flasker rødvin hehe..

Skrevet

Andebryst er bare nyyyydelig da:-))

Bon Apetit:-)

Skrevet

jeg har aldri smakt det før jeg :)

vi skal ha råstekte poteter ved siden av med bjørnebærsaus over høres det godt ut eller hihi...

blir nesten sulten jeg nå :))

Skrevet

Det er fantastisk godt:-)

Gled dere:-))

Og med den rette vinen så er det lov å stønne seg gjennom måltidet!

Skrevet

Nå er i alle fall jeg sulten... er ikke sååå lenge siden jeg spiste frokost egentlig

Skrevet

jeg har ikke spist frokost ennå jeg selv om jeg har vært oppe siden kl 06.00 i dag !

skal snart legge meg i senga å amme linnea så blir det nok mat på meg om et par timer tenker jeg :)

Skrevet

Bordeaux, 2838 Chateau Laroque 1998 - kr 289

Skrevet

Velg en dere vet at dere liker, uten å tenke på om det passer. Liker dere den, passer den.

Skrevet

Det er best med en syrefrisk riesling eller tokay pinot gris fra Alsace med restsødme. Rødvin kan bli vanskelig, den må i så fall ha lite tanniner og god fruktighet. Prøv barbera d'alba fra Renato Ratti

Skrevet

Det er ikke et godt tips å velge en dere begge liker uten å tenke på maten....

Andebryst har en litt spesiell smak og da er det viktig å ha en vin som "følger" maten, ikke slår den i hjel.....

Lykke til med valget:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...