Gå til innhold

Streptokokker??

storebror og junibaby=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner man hvis man har streptokokker i halsen eller er det likt som vanlig hals vondt?

Har så vondt i halsen,greier nesten ikke å svelge.Hadde feber i går kveld.

Lillegutt er og syk,men vet ikke om han har hals vondt da.

Men grunnen til jeg spør er at en gutt på avd. hans i bhg.har streptokokker. faren demmes har fått det og jeg jobber sammen med mora. Og det smitter vel lett?

Må det behandles,eller kan det gå over av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det smitter!!

Har nettopp avsluttet antibiotikakur nå og det var fryktelig vondt!!!

Klarte ikke verken svelge eller prate. Hadde vondt i hele kroppen, det verket, høy feber, vondt i hals og ører. Formen var superdårlig og jeg trodde det var influensa. Etter halvannet døgn i sengen, hvor jeg ikke klarte stå opp, kom jeg til legen og de tok prøver. Hadde høy crp og antageligvis gått med smitten en stund....

Kom deg til lege og ikke host eller nys i nærheten av andre!!

God bedring!

Skrevet

Tkk for svar.

Prate greier jeg foreløpig da heheh,ikke feber ennå i dag,men det verker i hele kroppen.I går kveld orket jeg ikke sitte oppe. Tenkte influensa jeg og ja...

Skrevet

Ifølge legen min så har ikke influensaen kommet ennå:-)

Men streptokokkinfeksjon kunne gi samme symptomer sa han, men er heldigvis kurerbart. Influensa får man ikke hjelp mot:-)

Skrevet

ok

får ringe legesenteret etterpå da sjekke hele hurven hehe.....greit å ha gjort det føre en går helga i møte....

Skrevet

Jeg fikk antibiotika i går, kraftig streptokokkinfeksjon i halsen! Skikkelig vondt altså. Klarte nesten ikke prate, for ikke snakke om svelge. Helt hoven inni halsen så det er trangt å puste, og hovne lymfekjertler på halsen så det er helt ømt og vondt å kjenne utenpå halsen også.. 39 i feber og syk i hele kroppen.

Jeg skulle nok vært hos legen en dag føre, det ble skikkelig ille etterhvert. Men medisinene virker veldig fort og greit da, jeg er allerede mye bedre i dag.

Skrevet

da har jeg vært hos legen.De hadde ingen time,men hu i skranken skulle ta en test påmeg da.Selv om hu tvilte.Hadde jo bare hatt vondt siden i går. Men den var pos.med en gang.

Så da hadde de plutselig en legetime hehe.Så skal ned igjen halv 11.Tar med mini og,Har jo feber og slik han og. Men vet ikke om han har vond hals da. Men greit å sjekke,smitter jo lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...