Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Rensekuren min er egentlig superenkel: 1 flaske Ortis Detox (fås i tre smaker; sviske - eple - sitron/fersken) Den med sviske er med jod, de to andre uten. Om du har ubalanse i stoffskifte ditt skal du ikke bruke den med jod. Man tager 12 ml (følger med målebeger) og blander i 1 1/2 liter vann og drikker dette fordelt utover dagen. Nå er jeg igang!!! I tillegg bør man ta et tilskudd av vitaminer/mineraler, fettsyrer og melkesyrebakterier. Når man fjerner avfallsstoffer på denne måten, vil også tarmen etterhvert bli bedre i stand til å ta opp den nødvendige næringen. Med en urenset tarm tar vi egentlig opp veldig lite av næringsstoffene, og derfor føler vi oss slappe, trøtte og litt bakpå:-) I tillegg tar jeg alltid melkesyrebakterier, for å bygge opp de gode tarmbakteriene som er nødvendig for en god flora der nede:-) Det er underlig hvordan kroppen fungerer etterhvert, men jeg advarer deg: det er mye som skal ut i løpet av disse ukene, når dårlige tarmbakterier dør, så gasser de;-) Men følelsen etterpå er helt fantastisk:-) En bieffekt er ofte vekttap!!! Fordi man blir kvitt vann, fordi tarmen begynner å fungere optimalt igjen. Lever, nyre og galle fungerer bedre etter rensing. De som sliter med lunger og luftveier (gjentatte infeksjoner, astma etc) har særlig fordel av slike rensekurer, da tarm og lunger henger sammen. Har du dårlig tarmfunksjon, har du ofte plager med lungene!!! Hele kroppen har godt av en utrensing, gjerne en til to ganger i året. Jeg foretrekker flytende, da jeg synes det er lettere å huske en vannflaske enn å huske pakken med tabletter og drikke i tillegg. Blander halvannen liters brusflaske ferdig på morgenen. Heller halvparten i en drikkeflaske som blir med på jobb, resten i kjøleskapet. Og drikker resten etter jobb:-) Helt overkommelig. Vita Biosa blandes i juice og det smaker ikke ille, bare juicen er sterk;) Jeg bruker ananas juice for den er ganske sterk på smak:.) Her starter man med 1 ts pr dag de tre første dagene, for så å gå over på 1 ss 3 ganger om dagen (morgen, ettermiddag, kveld). Ikke koster dette allverden heller...Betalte under 500 kroner for begge flaskene hos Sunkost:-) NB: Gravide og ammende SKAL IKKE bruke sllike renseprodukter!!!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Ha..... da kan jeg også bruke sånn da.....Siden jeg hverken er gravid eller ammer. Litt skummelt med den bieffekten da. Vekttap er no`dritt...... Så da bør man ta den rensekuren når man vet at man ikke skal noe.... sånn at man kan holde gassene for seg selv. Bør ikke dra på konsert eller en lengere flytur ))
Trollmora Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Oppskriften er nå ikke til meg da.... Men hvor lenge skal man gå på en sånn kur? 1 uke? Forstår jeg det riktig at man ikke skal spise noe ved siden av, hva kan man da drikke ved siden av ? Bare vann eller kan man drikke de nødvendige koppene med kaffe som jeg tror jeg trenger?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Hvis du leser det innlegget Attpåklatten skrev i går som heter Nå er rensekuren i hus eller noe sånt så står det der. Men forstod det som om man skulle spise fordet.
Trollmora Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Tusen takk! Skal bort med jobben i flere dager om 2 uker, men det kan være en ide å starte opp med noe sånt etterpå! Hvis det ikke er bare faste men også spise litt så høres det ikke ut som om det er uoverkommelig )
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2008 Dette er ingen fastekur, men en rensekur. Forskjellen er at man under en rensekur kan spise normal mat (thnx), men helst prøve å ikke drikke for mye kaffe, brus og spise så mye sukker:-)
Gummelillan Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Den skal prøves! Har ikke prøvd noe sånn på de siste 15 åra... ;-) Tror derfor jeg skal vente litt til det verste kjøret på jobb har lagt seg. Skal ut og reise 2 av arbeidsukens 5 dager hver uke i en måned fremover... Men etter det, DA skal jeg i gang! Takk for tipset! Hørtes overkommelig ut ;-) Bortsett fra det der med å unngå kaffe og brus da... Hm, vel, kan jo forsøke å begrense inntaket da ;-))))))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2008 Jeg er stadig på farten i min jobb, så enkelte dager lar det seg slettes ikke gjennomføre, men da prøver jeg å drikke mye vann og heller være flink de dagene jeg kan:-) Å være slave i mitt eget liv er jeg forlengst ferdig med:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå