Gå til innhold

Når ta med baby ut på trilletur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min blir 4 uker på mandag, og jeg har fryktelig lyst å ta henne med ut på trilletur. Blir kjedelig å bare være inne med henne, og jeg føler at både jeg og babyen har godt av litt frisk luft. Det er mellom null og seks grader her, og noe surt. Her hvor jeg bor (USA) er det ingen som tar med seg babyen ut på tur slik som i Norge, så det er derfor jeg gjerne vil vite hva som er normalt hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk beskjed om at vi kunne ta skatten vår ut etter en uke ca., så lenge man pakker dem godt inn og sørger for at det ikke kommer trekk inn i vognen går det helt fint. Vi bruker regntrekket rundt fordi det blåser som oftest en del her...

Skrevet

Ikkje noko problem, berre kle på godt og pass på at det ikkje rekke for mykje.

god tur.

Skrevet

Jeg var ute på tur etter noen få dager jeg :) Gikk helt fint det..

Skrevet

De sa til meg at man kunne gå dagen man kom hjem fra sjukehuset, da var snuppa 2 dager og vi var ute å gikk..

Skrevet

eg fikk beskjed at eg kunne gå de dagene eg kom hjem fra sykehuset.. gikk helt fint det. passet bare på at de ikke kom trekk i vogna og at hun ikke var kald..

Skrevet

trekke(gjekk vist litt fort)

eg var ute etter få daga - var i mai so var jo litt varmare

Skrevet

Ta med babyen din ut du;) gå tur og kos deg:)

Tok med størsta mi som er født i november ut i en del minus jeg, bare pass på så det ikke blir for kaldt(eller for varmt!) nede i bagen:)

Skrevet

Heisann!

Jeg bor også i USA og føler meg ofte litt ensom der jeg triller rundt helt alene..... sjeldent man møter andre som triller, selv om det er tettbygd her jeg bor.

Vi gikk ut på første trilletur når Lukas var ca to uker gammel, og grunnen til at vi ventet så lenge var at det var over 30 varmegrader her da. Nå er han snart 5 mnd gammel og om dagen er det noen få varmegrader og litt sur vind innimellom, så da kler jeg på han godt og flere tepper rundt nede i vogna. Jeg har forresten vogn med bag som jeg triller med, og ikke slik travelsystem.

Skrevet

Gale amerikanere! Kom deg ut :)

Jeg snakket med min nabo som er intensivsykepleier på en barneavdeling, og hun sa at det gamle rådet om å ikke gå ut med dem ved minus 10 grader, gjaldt for de som var premature, syke eller svake på noe vis.

Eskimobarn som er født på vinteren overlever jo de og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...