Gå til innhold

Vaccination ved utalndsreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi planlegger vår bryllupsreise til Guadeloupe i Karibien.

Nå ser jeg på nett at jeg i så fall må ta immunoglobin vaccin mot hepatit A. Det står at det er ok for gravide, men det føles skummelt likavel.

Noen som har erfaring av det vaccinet?

Jeg vil være i uke 30 når/hvis:) vi drar.

Er det noen som har erfaring av så lang flyreise ved graviditet? (ca 8 timer)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Ta kontakt med Reiseklinikken, tlf 22 99 15 80.

God tur :o)

Skrevet

Jeg reiste gravid til Isla Margarita i Karibien uten å vaksinere meg, men lurer på om det er påbudt med den vaksinen dit du skal... i så fall har du vel ikke noe valg, om du velger å reise.

Må du så må du. Det står at det er ok for gravide ja, men man vet jo aldri. Hadde jeg kunnet velge, hadde jeg nok ikke tatt den. Men det er selvfølgelig ditt valg. Oppsøk informasjon du!

Det er minst like viktig å passe på hygienen når du er på tur.

Flyturen tok ca 9-10 timer, og gikk helt fint. Bare gå litt fram og tilbake og ta gjerne med en liten pute til korsryggen. Kanskje dere kan forhåndsbestille plassene på flyet? Det gjorde vi, og det er greit å ikke sitte langt fra doen.. :)

God tur!

Skrevet

Tusen takk, jeg ringer med en gang!

Skrevet

Å, det var et bra svar:) Jeg har så lite lust at ta en vaksine trots att det står på nett at det er ufarlig for fostret...men man vet jo aldrig.

Ska ringe den reiseklinkken nå og spørre.Ska også se hva man trenger på Isla Margarita.....kanske man ikke trengte vaksine der?

Så fint at flyturen din gikk fint. Man blir jo oppskremt av alle skrekk historier om blodproppar, men om man går omkring litt under turen ska det nokk gå bra. Lurer på om vi ska kjøpe oss en "upgrade" til "buissiness class" så kan man ligge ner hvis man vil:)

Det er jo trots allt vår bryllops reise!

Skrevet

Jaha, nå har jeg ringt reiseklinikken og de anbefaller meg ikke å reise til Karibien når jeg er gravid.....:(

Og hvis jeg må dra, så vil de at jeg tar "Stivkrampe" (hjelper ikke at jeg to den som barn, må ta den hvert 10 år), "Hepatit A" og "Polio".

Men helst gir de ikke disse til gravide.

Huff, blir kanske ingen Karibien tur i alla fall.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...