Gå til innhold

Tyngde på vogn, hvor stor betydning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor betydning har egentlig vekt på ei barnevogn- sånn egentlig... Har vært å sett på ei Emaljunga-vogn (ei combi, men husker ikke hva den heter) og lurer på om jeg etterhvert vil angre på grunn av vekta?!?? Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på muskelmassen din og hvor du skal trille.

Jeg er en liten og lett jente og første vogna var helt knall bortsett fra at den veide 20 kg. Så når trilleturene også innebar noen bakker ble den vogna et stort monster. Dette var ikke bratte bakker engang, men normale norske bakker.

Angret vettet av meg ang kjøpet av den vogna.

Da han var 5 mnd kjøpte jeg en Carene Easy som biltrille, men endte med å bruke den daglig istedetfor. Den var en drøm i forhold, kun pga vekta på hovedvogna.

Endte med at jeg tilslutt kjøpte en lettere hovedvogn.

Så ja jeg synes vekt har mye å si, kanskje det viktigste punktet.

Skrevet

Skal du ha med vogn i bilen syns eg det er greit at ho ikkje er for tung å lyfte.

Skrevet

Hei

Jeg har også bestemt meg for en emaljunga vogn duo combi etter elle annet. Det er en ganske stor vogn, prøvde å løfte på bagen og den var ganske lett med tanke på inn og ut av bilen. Jeg skal nå bruke den mest til by gåing da, så jeg ville ha en litt stor vogn.

Skrevet

Jeg har veldig tung vogn, men synes egentlig det er helt greit. Når jeg går med nr to i magen og har slått løs bekkenet etter et fall, er det ikke så kult på vinterføre, men det skulle også et skikkelig fall og elendig føre til før jeg syntes det ble slitsomt.

Jeg er liten (under 160cm, under 50kg), men har brukt vogna og turer til å komme i form etter fødselen. Da er det ikke så dumt, faktisk.

Hvis du skal løfte mye inn og ut av bil, ville jeg ha vurdert lettere vogn. Det er jo løft som tar på ryggen...

Skrevet

Min erfaring:

En vogn behøver ikke nødvendigvis føles tung å kjøre rundt på. Men når du skal løfte den inn og ut av f.eks bil, så merker du ulempen.

Jeg er mer opptatt av fjærlinga i vognene. Mange vogner har alt for mye fjæring. Dette gjør at de føles meget tunge å kjøre rundt med/vippe opp når du skal på buss o.l.

Ut og prøvd. Vippe opp vognene er en viktig test å gjøre i butikk ;o)

Skrevet

Har emmaljunga selv.Veldig lett og trille,prøvde simo sin,den var tyngre å trille...og min søster har basson eller hva det heter tror jeg,den også veldig tung i forhold til emmaljunga:)

Skrevet

Merkelig ;o) Jeg har Basson selv og synes denne er utrolig lett i forhold til de mange jeg prøvde.

Simovognene er de tyngste jeg har prøvd, men det er sikkert veldig ulikt fra modell til modell.

Skrevet

Det komer veldig an på hvilken TYPE emmaljungavogn etc man har! Min kusine har en av de typene som er veldig lett, tror det er en city-vogn av no slag! :) Mens et par venninner av meg har kjøpt noen skikkelige DROG av noen vogner!! Fytterakkern sier jeg bare! Tror de er godt over 20 kg! :S

Har selv kjøpt Teutonia Spirit S3, så vi får håpe at den er så god som den virker! :)

Skrevet

Vekt har spesielt mye å si når man skal løfte vogna inn og ut av bilen, og i tillegg har størrelsene på vogna sammenlagt har også litt å si da. Hvis du får et godt grep når du skal løfte vogna kan den for så vidt veie litt mer enn om vogna sammenslått er stor og uhåndterlig. Jeg ville prøvd å slå vogna sammen og løfte den litt rundt i butikken!

Skrevet

Her er vekten på de ulike emmaljungavognene med bag:

Mondial Duo Combi med Classic understell: 16,2

Edge Duo Combi med Sport understell: 18,5

Smart Duo Combi med Classiv understell: 16,9

Sportsvogndelen veier det samme på alle tre modellene. Du kan velge mellom Classic og Sport understell. Classic veier 10,6 og Sport veier 12,9. Citybagen veier mindre, med har desto mindre plass i bagen. Har kikket på alle, og synes den er liten og ustødig. Men, vi har forskjellige meninger og noen trives sikkert best med den. Lykke til i valget alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...