Gå til innhold

Igangsetting.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan det gjøres og hvorfor det er så vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første fødsel ble igangsatt pga svangerskapsforgiftning 6 uker før termin. Det er over 12år siden så jeg husker det kanskje ikke så godt, men kan ikkje si at det var så veldig vondt...Først sprutet de oppi en "gele" med en stor sprøyte,ikke noe vond:). Riene begynte ganske kjapt etter det. Nå har ikke jeg født etter dette,så jeg kan ikke sammenligne, men jeg tror den største forskjellen er at riene kommer tett med en gang( med meg et par tre min. mellom hver ri), og at det kan bli litt vondere fordi "kroppen" ikke er så moden som den skulle ha vert. Med meg gikk der 14 timer fra de satte den gelekuren til gutten min ble født:)Har hørt at det ikke virker på alle, og at det kan stoppe opp.Jeg hadde vertfall en fin fødselsopplevelse og gleder meg til jeg nå skal føde om en stund:)

Skrevet

om man ikke er moden eller har åpning, kan man settes i gang med gelekur eller piller. det settes vaginalt og skal påvirke livmorhalsen og forhåpentligvis gi rier. det kan ta ganske lang tid men fordelen er jo at da får man sine egne rier. da følger fødselsforløpet som normalt. om ikke riene er effektive nok settes man på drypp.

man blir også igangsatt av å bli satt på drypp. det gjør de om man er moden og kanskje har åpning. i tillegg har de nok tatt vannet først for å se om man får rier. det er nok det som er den vondeste igangsettelsen. har hørt at rier laget av drypp er gjerne mer intense, varer lenger og har lite pause mellom. fordelen er at det har en tendens til å gå fortere enn en naturlig startet fødsel. riene er mer effektive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...