Gå til innhold

I bil: Hvilken vei sitter/satt din 3 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen diskusjon - vil bare vite ca fordelingen på sitteretningen.

Vår er snart tre år.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære gud..blir dette spørsmålet ALDRI borte? Why do u care?

Skrevet

Kan du finne en tråd som svarer på dette for 3 åringene er jeg veldig takknemlig? Det hadde vært supert!

Skrevet

Forovervendt

Skrevet

Tror flere og flere venter lenge med å snu, men at mange fremdeles snur tidlig.

Vår satt bakovervendt til han var 3,5.

Skrevet

Jeg bryr meg fordi jeg har en 3 åring - og er usikker på hva slag bilsete jeg skal kjøpe til han. Beklager hvis jeg plaget deg med spørsmålet mitt, men du kunne kanskje bare ignorert meg?

Skrevet

Vår sitter fremover. Han ble rett og slett for lang i beina til at han kunne sitte behagelig bakovervent. Han har sittet fremover i over ett år.

Skrevet

Aprilbaby: det handler vel minst like mye om barnet størrelse som alder. Det er ganske stor variasjon på fysisk utvikling hos 3-åringene jeg kjenner i hvert fall... er barnet ditt stort for alderen er det vel ingenting i veien for å kjøpe forovervendt stol selv om den magiske fireårsgrensen ikke er passert enda.

Skrevet

Hvilket sete har du fra før da? Og hvor lang/ tung er han?

Skrevet

Takk for svar. han veier 17 kg og er 102 -103 cm. Han sitter ikke bar som han gjør nå og må ha nytt sete.

Skrevet

Ja se der... hehe... jenta mi blir 4 om to mnd, og sitter nå i et HTS BeSafe-sete, forovervendt. Hun er 17kg og 101cm.

Skrevet

Det var omtrent sånn min gutt var da vi skiftet til forovervendt. Beina hadde greit med plass, men jeg syntes rett og slett at setet ble for ustabilt når han ble lang og tung.

Ville kjøpt et bra forovervendt sete jeg.

Skrevet

Han har i tillegg str 30 i sko så han får ikke bena ned mellom sete og bilsete lenger heller...sitter som et trekkspill

Skrevet

Hvis du er ute etter et bakovervendt sete så passer Britax Multitech lenge, så lenge han ikke går over 25 kg.

Hvis du skal velge forovervendt sete bør barnet være over 15 kg og da bør det sitte i en beltestol, ikke forovervendt barnesete.

Tips til godebeltstoler: Maxi Cosi Rodi XP el. XR, Britax Kid Plus eller KidFix.

Skrevet

forovervendt..

syns britax sin beltestol er helt genial,den har god støtte på siden av hodet

Skrevet

4 år og 3 mnd. 19kg og 106 cm... Bakovervendt i britax multi-tech:):)

Skrevet

Kan ikke folk få lov til å spørre om hva de vil?????? Hvorfor reagere så voldsomt hver gang noen nevner ordet "bakovervendt"?? Du velger helt fritt om du vil gå inn på disse diskusjonene... Å du velger tydligvis å gå inn på de hver gang!!! Å i tillegg dytter du de opp med å svare på de...

*rister på hodet*

Skrevet

Vi har snudd dem forover når de har vært rett over to år. Først og fremst fordi begge guttene har sliti med kvalme i bil, og det ble bedre forover. Men de er også lange for alderen så jeg hadde ingen bekymringer med å gjøre det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...