Gå til innhold

oppakking av gaver.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboeren min sier at vi skal pakke opp dagen etter.... er ikke det litt rart?? det synes hvertfall jeg! gjestene må jo se hva vi har fått, eller? når pakker man opp å hva gjør man med merking osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mange pleier å ha noen til å gjøre det for seg. De pakker opp, merker gavene og noterer i en bok.

Skrevet

Oppakking av gaver er en utmerket aktivitet for søstre (kanskje brødre, også...) evt. kusiner eller den nære venninnen og vennen som ikke var så nære at de ble forlovere. :-)

Gavene må pakkes opp, ja! Du har rett, gjestene må jo få beundre gavebordet. :-)

Skrevet

vi skal få søstrene til min samboer til å pakke opp gavene og merke de og skrive de i en bok...

selvfølgelig så må man pakke opp gaven på bryllupsdagen, er jo spennende for gjestene også det da hva dere har fått til bryllupet...

regner med at pakkene våres blir pakket opp når vi er hos fotografen så da har de fra kl 15 til 17 da er det middag :)

Skrevet

Jeg har vært med å pakke opp gaver i flere bryllup, og hvis man er tre fire stykker går det kjempefort. Kommer til å gjøre det samme i mitt eget. Greit å bruke venner man stoler på og som har vært med på det før.

Skrevet

blir ikke så mange i vårt bryllup, så gavene blir nok en del av morroa! At vi pakker opp mens folk ser på, litt sånn som julaften hihi(men vi og må huske å skrive ned hva vi fikk av hvem

Skrevet

Mine to svigerinner skal pakke opp mens vi er hos fotografen.. De skal også notere i bok hva vi får av hvem..

Skrevet

Det er veldig greit og ha noen til å gjøre dette for deg. I norge har vi ingen tradisjon med å ikke pakke opp gavene før dagen etter. Det er gogså koselig at selskapet får sett pakkene pakket opp. En grei ting å gjøre er å sette av tid til dette.

Når pakkene er pakket opp får dere beskjed av den som har pakket de opp om at det er klart, så kan dere gå sammen langs gavebordet og se på alle gavene. Dette kan dere gjøre med alle rundt eller alene. (spørs hvordan dere reagerer på gavnene hihi)

Men tenk dere godt om på hvem dere velger som oppakker. Det skal ikke bare være rablet ned noe i en bok og så må dere leke skattejakt i gavehaugen.

Min svigerinne hadde ikke tenkt seg om når det gjaldt dette og jeg satt i over tre timer for å fikse det. Gavene lå strødd, med og uten papir og gavepapiret utover bordet. Ikke kort til pakkene, og flere like ting. Det var en drittjobb.

Min ambefaling er;

1. Ha en bok hvor man skriver; 1. Gunnar og Bjørg; 2 sølvlysestaker - 15 cm fra rosendahl

feks, og spesifiser. Kanksje man får flere lysestaker

2. små hvite klistrelapper (dette bruker min søster) Hun har da tre lapper pr gave. hvis det er 1. gunnar og bjørg, så står det en klistrelapp med 1 ved navnet. En lapp med 1 i kortet fra dem og en lapp med 1 på sølvlysestakene fra dem. (gjerne på både esken og begge stakene.

Dette er veldig greit i forhold til penger. Man legger penger i en konvolutt. Det står sum i boken men et nr i kortet. Dårlig etikette å skrive pengesummer i kort.

3. Den enkleste varianten i tillegg til boken er å skrive i kortet spesifisert hva man fikk fra vedkommende og feste det til gaven, med binders feks. Slik at folk kan lese, og sette tilbake.

Skrevet

herlighet så mange skrivefeil. Gikk litt fort der. Beklager det

Skrevet

Jeg var i et brylup hos et vennepar som hadde en utrolig fin tradisjon i hennes familie. Dagen før brylupet hadde de en "useriøs" middag med suppe og hjemmebakt rundstykker og folk kom litt etterhvert. Her var det mange gjester som kom langveisfra. Litt ut på kvelden på fredagen sammlet de alle gavnee de hadde fått så langt og pakket selv opp en etter en og leste opp alle kortene høyt. Veldig koselig og de så ut til å storkose seg. På selve dagene kan det jo bli litt hektisk og da trenger man nok gjerne hjelp til å gjøre den jobben... Jeg syntes det må være morro å kunne pakke opp selv, så om anledningen er der den dagen jeg skulle gifte meg så er dette måten jeg vil gjøre det på :)

Skrevet

Dette er en veldig fin tradisjon om man har anledning til det. Men man må ta hlyde for at det alltid kommer uforutsette gaver på selve dagen og. Og gjerne folk som ikke har tid og stikke innom. En liten backup plan på de gavene er greit og ha

Skrevet

Vi hadde noen venner av oss som fikk den jobben mens vi var hos fotograf.. De åpnet, stilte de ut og skrev nøye ned alt. Syns det var en fin løsning for oss:) Og de syns også det var helt greit, siden alle gjestene alikevel måtte vente på oss en stund.

Skrevet

Jeg var med å pakket opp gaver i sommer, og vi var 4 stk.

Vi gjorde slik:

Vi hadde en bok der vi skrev opp hva og fra hvem, feks Nr 1: Kari og ola Nordmann, 12 asjetter. Så hadde vi slike småe klistermerker der vi skrev nr 1 på og klistret den på de øverste asjettene som var stablett 6 i høyden, altså da 2 stabler!

Så kunne brudeparet gå dagen etterpå å se i boken og finne nr 1 på gavebordet og se akkurat hva de fikk!!

Det er ofte mye likt som kommer og litt vanskelig og kan fort bli rotat om man skal skrive mye om hva det er de fikk pr pers/par.

Håper du forsto hva jeg mente!:)

Vi var 4 stk og begynte opppakking etter kirka og ble akkurat ferdig til middag.

Gjestene gikk rundt oss mens vi pakket opp så dette var noe stressende... kanskje ha en lukket avdeling som dere kan åpne etter at alt er pakket opp!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...