Gå til innhold

Dere som er student, jobber deltid og er sykmeldt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å være 100% sykmeldt fra deltidsjobben, men fortsette å studere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk selv sykemeldt fra jobb (deltidsjobb) en stund, selv om jeg fortsatte å studere 100%. Men gikk over på svangerskapspermisjon siden jeg har en fysisk tung jobb og ble fort sliten. Har hørt at man egentlig ikke kan være sykemeldt fra jobb og forts studere ettersom man kan utnytte systemet. Ville ha tatt kontakt med NAV og høre om det finnes noen regler for dette.

Skrevet

Klart man kan studere fordi. Forskjell på å jobbe i hjemmesykepleien (som jeg gjorde) å sitte å studere. Var ihvertfal ikke no problem her. Å hvis du kutter ut studienen så får du jo heller ikke fødselstipend og det er jo 8000 kr i mnd som man ikke vil gå glipp av:)

Skrevet

Det kan man! Det er det legen som bestemmer sammen med deg. Jeg har vært sykemeldt fra studiet men fortsatt i jobben. Motsatt altså:) (VIrveli: Man mister ikke retten til fødselssipend selv om man blir sykemeldt fra studiet. Man får studielånet som sykestipend mens man er sykemeldt, og fødselstipend når man går ut i fødselspermisjon:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har to deltidsjobber i tillegg til å være heltidsstudent. Er sykemeldt kun fra den ene jobben, fordi det er den som er fysisk krevende. Så det er ikke noe problem nei. Det å studere er jo ikke det samme som å må være på jobb i så og så mange timer heller.

Du kan bestemme selv om du sykemelder deg fra studiet også, for du får sykestipend for det også. I tillegg får du jo fødselsstipend i 42 uker mens du er student, uansett om du velger å ta permisjon fra studiet eller ikke.

Les mer her:

Fødselsstipend: http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx

Sykestipend: http://www.lanekassen.no/templates/Page____3016.aspx

Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...