Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Virker litt arrogant dette kanskje, men..... alt er så bra for tiden. Jeg er 25 år, samboer 27 år. Ble ferdig utdannet jurist i desember. Fikk jobb med det samme, selv om jeg sa jeg var gravid. Begynte der i oktober, litt før jeg hadde papirer. Venter barn i mai. Det passer med det å måtte ha jobbet 6 av de 10 siste mnd. for å få stønad. Samboer jobber i samme bygning som meg (men 2 etasjer under på teknisk kontor (han er sivilingeniør). Vi ser ikke hverandre om dagene, men kan viss vi vil Så i går fikk vi tilslag på drømmehuset vårt. En enebolig med 5 soverom, 2 bad, loftsstue, + det vanlige..., og en liten kjellerleilighet. Huset er på over 300 kvadrat. Kostet oss masse, men...... Det er liksom ikke lov at "alt" skal gå på skinner.... Føler meg heldig. Mamma og pappa bor like nedi gaten her(ser ikke huset, men går dit på 2 min.), og svigers bor et par min. fra mine foreldre igjen. Alle søskene våre bor i nærheten(kan gå dit, men ca. 5 min med bil). Besteveninnen min og mannen venter baby i mars, og de skal arve huset til bestemoren hennes, som ligger tre hus fra mine foreldres. Bestekompisen til samboeren min og samboeren hans venter baby i juni. De bor like ved min søster og fam. Jeg kan ikke få sagt hvor lykkelig jeg er for at alt klaffer, og at ting faller slik på plass. Det å kunne flytte tilbake til hjemstedet, og tilfeldigvis får en kjæreste fra sammme nabolag:) og alt det der er så enkelt. Da kjenner vi til "kulturen" som råder i nabolaget, kan snakke om de samme personene og vet liksom "alt" om hverandre. Jeg er så glad så glad i dag. Vet dette høres litt sånn "hør på meg så heldig jeg er ut"...men. Når vi i tillegg venter baby, og har kjøpt hus som vi skal flytte inn i 1 april, ja så blir jeg så glad. :-) :-) Ha en god natt......
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 kjekt :-) det er lov å skryte lever et perfekt og lykkelig liv selv
Linchen Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Deilig! Måtte lykken vare leeeeeeeeeeeeeeeeenge!)
har fått lita pia Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 ja må si du er heldig;) håper noe lignende skal skje meg..men har det veldig fint selv om altikke harfå i pose og sekk;) klaffet..hehe alle kan jo ikke få i pose og sekk;)
Twins i magen <3 Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Så flott! Herlig at folk greier å se det de har og være fornøyd med det Dere har vært heldige, men dere har jo mest sannsynlig fortjent det også! Det er en herlig tanke, det!
har fått lita pia Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 hehe ble bare rot i innlegget mitt ser jeg..ser på tv samtidig..så ..skulle liksom stå: at ikke alle kunne få i både pose og sekk.. noe av teksten ble borte,så skulle jeg føye på..osv..gidder ikke forklare
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Først av alt gratulerer så mye med alt. Høres herlig ut! Det er klart det er lov å skryte litt uten å virke arrogant, og det var skjønt å lese et innlegg som handler om å være lykkelig. Jeg skriver under på denne linken. Er kjempe lykkelig og fornøyd med livet. I løpet av de 4 siste årene har jeg møtt drømmemannen, fått 2 barn, giftet meg, kjøpt drømmehuset (på over 300 kvadrat) og familiebil (hehe, mangler bare hvitt stakittgjerde og hund nå), blitt ferdig utdannet, mannen min har fått drømmejobben osv osv. I tillegg fikk vi barnehageplass til eldstemann på første forsøk. Her vi bor er det nemlig vanskelig å få plass. Vi arvet oss en del penger som gjør at vi kan leve veldig bekymringsløst uten å tenke så mye over økonimien. Livet er heeeeeerlig!!! Ønsker deg lykke til med flytting og baby :-) Nyyyt livet :-)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Er det virkelig hus på over 300 kvadrat som gjør dere lykkelige? Jaja..... Det er flott at folk føler seg lykkelige, men hos meg er det ikke fin jobb og mye penger som gjør meg glad nei.
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Alltid er det noen som selvfølgelig skal kverulere her inne og dra andre ned i søla... Det var vel ikke akkurat størrelsen på huset som sto i fokus i innlegget, var det?
Yrha Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 Hehe, jeg må si det er artig å høre om folk som har det greit! Og det hjelper ikke å si at penger ikke er viktig, fordi det å bekymre seg over hvordan regninger skal betales, om man har råd til å dra på ferie osv., er faktisk en stor bekymring for mange. Det med 300 kvm hus skjønner ikke jeg heller helt. Vårt drømmehus er myyye mindre, men oppusset og innredet i nøyaktig den stilen og høye standarden som vi elsker. Noen verdsetter størrelse, andre kvalitet, tenker jeg Foruten barn og familie tror jeg utdannelse er en god kilde til lykke. Det fører til at man får holde på med noe man er interressert i, og forhåpentligvis kommer en komfortabel økonomi av seg selv da
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 Tror ikke jeg drar noen ned i søla om jeg sier det jeg sa, ikke kverulerer jeg heller... En må få lov til å si det en mener, når hun skriver ett innlegg hun mener selv kanskje er litt arrogant, så kan vel jeg få lov til å kommentere det hun skriver? Jeg er ingen kranglefant altså, men folk her inne må få si det en mener uten å slenge dritt, og det har jeg da ikke gjort.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #14 Skrevet 25. januar 2008 Jeg er også lykkelig, men har langt i fra alt i boks slik som du. Men ble akkurat ferdig med utdannelsen da pjokken kom i august, mannen fikk drømmejobben selv om det kun er på ett års engasjement, vi bor gratis i nabohuset til foreldrene hans (som forøvrig er verdens beste svigerforeldre), fikk gratis bil, mine foreldre bor 5 minutter unna med bil, masse gode venner... skal ut å søke jobb nå til våren, men rekner med at det ikke blir noe vanskelig å få noe. Håper på å få ring på fingeren snart, og satser på å starte å bygge hus om noen år. Venter på at vennene våre skal få barn, men har flere perifere venner som fikk rundt da vi fikk. Nei, kan stort sett ikke klage.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #15 Skrevet 25. januar 2008 noen er født med gullhår i raua ja!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #16 Skrevet 25. januar 2008 Deilig å høre at noen setter pris på det de har!! Synes alt for mange bare syter og klager, helt blendet for hvor fint vi har det her i landet! (Summen av laster er konstant liksom) Lykke til videre!!!
MammatilNathalie☆septemberbaby Skrevet 25. januar 2008 #17 Skrevet 25. januar 2008 godt å hære at det er lykkelige folk også!! er lykkelige vi og! mangler bare utdanning og en kjekk jobb =)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #18 Skrevet 25. januar 2008 Så bra ) Lykke til videre og nyt livet .. Veldig lykkelige vi og, og det er så deilig ;o) Snart er alt fulkomment her, bare vi får flyttet inn i huset vi bygger så er alt perfekt ) Det og bli en familie i seg selv er en god grunn til og være veldig lykkelig .. God Helg
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #19 Skrevet 26. januar 2008 Hei, nei det er ikke størrelsen på huset som teller. Det var heller ikke hovedpoenget med innlegget mitt heller Men det at hus, baby, jobb, familie og venner "faller" slik på plass. Vi har gode venner og familie like i nærheten. Grunnen til det med huset er at jeg ser for meg at når ungene er over 16 år vil de flytte ut men får ikke håpe det da... Men da kan det uansett være godt å tilby en liten kjellerleilighet. Dessuten når vi har vennebesøk som ikke bor her kan de overnatte med hele familien i kjellerleiligheten(eller oppe hos oss da siden vi har stor plass). Blir liksom litt enklere. Jeg føler huset viser oss både kvalitet OG kvantitet, og det er jo ikke til å komme bort fra at når vi har råd til begge deler så gjør vi det. Angrer ikke på huskjøpet. Hovedinnlegger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå