gla`mamma :) Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Gutten min på 11 mnd har hatt atopisk eksem siden han var 4 mnd. Har fått kortisonsalve. Det er det eneste som hjelper. Har prøvd A-dermaen og div andre fuktighetskremer fra apoteket ,men de har ikke hjulpet. Lurer på om noen har noen andre tips og råd Vil helst bruke minst mulig kortison siden det ikke er så bra.
Angel&Cassie mams Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 hei. min eldste på 2 år og 8mnd har hatt atopisk eksem siden ho var rundt 2mnd og sliter med det enda. jeg føler også at ingenting fungerer til tider men har gått til lege når det er kjempe ille og da har jeg fått en krem som heter locoid lipid 0,1 % krem. den fungerer synes jeg. få en lege time og få legen til å henvise deg til hudlege hvis du ikke allerede har vært der alt. det kan hjelpe mye å få kremer av legen. er det noe du lurer på er det bare å sende meg en personelig melding. lykke til og håper gutten din vokser det av seg. hilsen
gla`mamma :) Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2008 Tusen takk for råd.. Det var faktisk en krem jeg ikke hadde hørt om før, og jeg har vært gjennom hele repetoaret nå tror jeg. Har kjøpt 100 forskjellige kremer på apoteket. Til slutt fikk jeg bare prøver, for de syntes så synd på meg som brukte så mye penger på krem som ikke hjalp Har ikke blitt henvist til noe hudlege, men skal mase om det på neste kontroll hos HS. Hvordan er erfaringen din med bading? Har fått råd om å bade både ofte og sjeldent. Og en ting til: Blir det bedre når de blir eldre? Vet at noen vokser det av seg men.
pitil Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Har du forsøkt med bodøsalven? Vet mange har god erfaring med denne. Vi har akkurat begynt å bruke den på lillemor, og hun er bedre...
Angel&Cassie mams Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 min datter har dessverre bare blitt værre med tiden. jeg kan ikke bade henne mere en 2ganger i uke for da blir ho værre. på helsekosten har de en ting man kan ha i badevannet som heter weleda barnebad og den synes jeg at er veldig fin. barn med atopisk eksem skal ikke ha noen kremer som det er parabener i for da blir de værre. hvis de får det ved bleie kanten og sånn rundt der må man skifte bleie merke. datteren min tåler ikke libero men tåler pampers,lidel bleier og first price bleier. det er dessverre ingen fasit svar på hva som kan gjøre utslag på et barn men jeg annbefaller deg og begynne med nan3 som man får kjøpt på rema 1000 og gi barnet det til den er 2år. vær også forsiktig med sitrus frukter og kunstig søtnigsstoff. hvor får man tak i bodøsalve? har ikke hørt om den.
Angel&Cassie mams Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 hvor mye koster den og hvor mye er det i den?
pitil Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Tror det var 250 kr for 150 ml. Vi bruker både dag og nattsalve. Tror også at de har tilbud nå 20% og fri frakt, dersom man bestiller min 3 produkter. Blir jo fort mye penger, men som sagt vi er veldig fornøyd så langt.
Angel&Cassie mams Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 ok. tusen takk for tipset. det er jo vært et forsøk. hvis man får skriv av legen på at barnet har atopisk eksem kan man høre med trygdekontoret i kommunen sin om hvor stor sum man må ha i kremer og sånn for barnet før man kan få støtte. i min kommune er det sånn at hvis jeg handler kremer for over 1600kr får man dekket endel. husk også på og be legen om å få blåresept på alle kremer man får av lege til barnet for det har man krav på og da er det gratis å hente det ut.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Det handler ofte om at huden ikke er fuktig nok. Vi ble anbefalt oljebad hver kveld med masse NAF Badeolje (fra apoteket) og en god/fet fuktighetskrem hver morgen (hvis huden er VELDIG tørr må man gjøre oljebad flere ganger om dagen inntil det er bedre), og eksemet ble nesten borte etter 2 uker med dette. Skulket vi behandlingen kom eksemet frem med en gang. Oljebadet er grisete, men vel verdt det, for etter en kort studn ser man normalt gode resultater. Få deg en henvisning til en god barnelege som er ekspert på allergi, for eksembehandling er dyrt, og du må ha henvisning fra barnelege eller hudlege for å få refusjon fra trygdekontoret. Etter en egenandel på 1600kroner får du tilbake 90% av utleggene til olje og fuktighetskrem. Les på www.eksemskolen.no, det er en veldig god side for alle med allergi.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 ...ups, mente "en veldig god side for alle med eksem" ikke "allergi"! Eksem skyldes oftest IKKE allergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå