Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Min 2 åring har ALDRIG brukt smokk. Vi prøvde da hun var baby, kjøpte mange forskjellige typer. Og i går når vi var i boden kom hun over en eske med noe småtteri jeg har pakket bort, derriblandt en smokk........ Og siden har hun gått med den i munnen. Blir HEEEEEELT hysterisk om jeg prøver ta den. Tilogmed favorittbamsen som hunMÅ ha når hun skal sove, heiv hun på gulvet i kveld, hun skulle bare ha smokken............ Herregud, hun kan da ikke begynne med smokk i en alder av 2????????? Hva gjør jeg, bare tar den vekk, poff, borte....... Hun er jo fasinert av smokk, mange av dukkene har det, og mange av de barna i barn ehagen har det.......... Men herregud, hva gjør jeg??
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Benytt muligheten mens hun er i bhg eller sover. Ute av øye, ute av sinn. Godt råd; gjør det før hun blir for knyttet til den!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Ta den bort med en gang! Ikke la henne ha den. Finn på noe annet gøy. Evt kan du kage mange hull i den så den ikke "virker"
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Går også an å klippe den på langs. Da får de ikke sugd på den og vil som regel ikke ha den lenger....
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 He he he...sorry at jeg ler litt. Men jeg kan se for meg henne med smokken i munnen, og den sinte ansiktet når du prøver å ta den. Sønnen min var slik og. Prøvde å gi han smokk da han var liten, men han spyttet den bare ut. Det var tanta mi som fortalte at det ville bli lette med smokk, siden han hadde problemer med sovingen fra nyfødt stadiet. Så plutselig en dag, like før han fylte 1 år så begynte han å rote litt omkring. Fant da en smokk som jeg hadde lagt i en kurv, puttet den i munnen og etter den dagen så klare han seg ikke uten smokk. Helt rart disse barna ....he he..
sekke Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 ikke gi henne noe opppmerksomhet på det,men fjern den når hun ikke er tilstede. mulig du da må tåle litt gråt,men det er det vel verdt. avledning er da en fin metode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå