Lille-mor Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 har dere laken under eller over (for beskyttelse) skinnet? Noe av poenget med skinnet blir kanskje borte med å ha laken oppå (?), men hva med bleielekkasjer osv.?
Nanna:-D Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Jeg skal pruke lammeskinn både i vogn og i seng. Legger det oppå lakenet, så barnet ligger direkte på det, med bare de klærne han har på seg i mellom.. Døm skinna jeg har kommer jeg til å vaske i maskinen, så da gjør jeg i såfall det vis det skulle komme noen lekasjer. Det er i allefall sånn jeg har tenkt til å gjøre....
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har planer om å bruke lammeskinn jeg også, men har ikke tenkt noe over vasking o.l enda... Men har et spm jeg også. Jeg får julibarn. Er det altfor varmt å bruke lammeskinn i vogn/seng da? Bør jeg vente med å bruke det til utpå høsten?
Lille-mor Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2008 Så langt jeg har forstått skal de ubehandlede lammeskinnene (sånn som nøstebarn sitt) virke varmeregulerende, slik at de kan brukes hele året... Har dette fra andre inne på forumene rundt omkring...
Bullock Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Har hørt akkurat det samme. Alle anbefaler lammeskinn.
Tante Gustava Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Lammeskinn skal visst være svalende når det er varmt, så jeg har blitt anbefalt å la babyen ligge på det hele året.
moniqmedspire Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Jeg er i uke 20 med nr 2,og har en gutt på 20 mnd. Han har ligget på ullfell siden han ble født - sommer og vinter. Veldig fornøyd! Sover bra på det... Jeg skal ha et til nr to også. Det avleder varme om sommeren og varmer om vinteren ;-)
Nætte;mortil2 Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Er så heldig å ha en svigermor som lager skinn selv, og det kan vaskes!! eneste jeg har brukt når min knott lå direkte på det, var en liten klut under ansiktet, fordi ulla kunne "puske" han litt.. :-) Er utrolig glad for skinnet, og nå som han ikke sover mer i vogna har han det på rommet og ligger å koser oppå det stadig vekk.. Har ønska et til oss voksne også, for det ser så utrolig deilig ut!!! :-) (blir nok enda en stund til for de er svindyre å lage... )
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Er litt blå på området jeg, skal ha barn i april, så er i læringsafasen, hehe. Dere har altså lammeskinn nederst i vogna... Hva annet da, bare en dyne over barnet eller pose??? Forskjell på vinter og sommer??? Vasnkelig dette syns jeg....
Smånetta 14.mai Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Hvis du har et ubehandlet lammeskinn, skal de inneholde så mye lanolin at det blir produsert såpe når det blir utsatt for urea. Dermed skal det holde å tørke av og tørke et sånn skinn. Noe av effekten forvinner jo når du har noe oppå skinnet. Du kan lese om dette på www.nostebarn.no. De har sånne skinn flere steder.
bæibi nr.3!! Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 Ull er nærmest selvrensende. Det holder å riste det innimellom og børste det (bruker en metallbørste egentlig til katt/hund, da blir ulla fin og myk!). Har i løpet av 1år vasket det 2 ganger (har ikke vært de største uhellene).
snæparguri Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 lammeskinnet har jenta mi hatt i 3 år har vasket d 5 ganger ca. hadde en gulpeklut under hodet hennes når hun var liten å brukte d.bruker ullsjampo å ullprogram. dunker /rister d litt når jeg tar d ut av maskina å legger d oppå et tørkestativ så d får tørke liggende.ser ikke slitt ut i d heletatt. når d har vært små flekker så har jeg bare tørket over med en fuktig klut
Ludde Skrevet 25. januar 2008 #13 Skrevet 25. januar 2008 Med førstemann fant jeg fort ut at jeg måtte bruke et laken over skinnfellen.Etter noen dagers bruk var det gjennomtrekt av melkegulp. Luktet ikke godt, og stivt ble det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå