Gå til innhold

blir så forvirret her inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen kaller seg "overtid" dagen etter termin, og noen 14 dager etter.. jeg vet at det er det siste som stemmer, derfor lurer jeg på hvorfor ikke alle bare kan "si det samme"? blir så forvirret jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg også tenker man går overtid etter terminedatoen da..

Skrevet

Trodde man begynnte på overtid dagen etter termin jeg da.....

Skrevet

man går egentlig ikke på overtid før etter 14 dager, men jeg selv tenkte at man gikk overtid rett etter terminen

Skrevet

Men hvor lenge lar man folk gå på overtid over termindatoen da? for jeg trodde det het overtid etter temindato for det er mellom der og 14 dager etter barnet vil bli født, eller så blir det igangsetning?? og da kan man jo ikke gå overtid etter disse 14 dagene? er det rart vi blir forvirra. Hahah. Kan så lite om det her

Skrevet

Sist jeg fødte,fødte jeg seks dager etter termin,nå på helsekorte står det at jeg gikk seks dager over tiden,noe også jm,sa i dag da jeg var hos henne,så jeg tror nok at det er rett å si at en går over tiden,når en går over termin dato,men alikevell,mener de at det er normalt å føde to uker før og to uker etter termin. Hvis du føder i uke 38 vil du da si at du fødte på termin? Det blir i alle fall helt feil for meg,for da hadde du fått en variet dato på termin,ikke en eksat dato.

Skrevet

14 dager før termindato, og 14 dager etter, blir regnet som innenfor terminen. Så egentlig er man ikke på overtid, før det er gått 14 dager etter termin.

Noen blir satt igang før de 14 dagene er gått, andre ikke før 3 uker etter termindato =/

Kommer nok an på hvor moden man er, og litt ulik praksis fra sted til sted.

Skrevet

På mine ul papir står det termin: 26.05.08 og overtid fra:07.06.08

Så er vist ikke overtid før 14 dager etter terminen....

Syns det egentlig er litt rart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...