pilutt1 Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Lurer på dette,da min datter på 3 år ga bort smokkene sine til julenissens barn på juleaften. Dette gikk helt smertefritt,hun var selv helt med på å gi dem bort. Men nå i ettertid ser jeg at hun har begynt å ta tommelen om kvelden,og sovner som regel med den i munnen...da lurer jeg på om det var for tidlig å slutte med smokk ettersom hun tydeligvis ikke er "ferdig" med sugebehovet? Hun har aldri før brydd seg om tommelen i det hele tatt.Noen med andre liknende saker og funnet ut hva man skal gjøre? Jeg har jo ikke akkurat lyst til at hun skal begynne med smokk igjen,men vil vel heller ikke at hun skal bruke tommelen...den er jo så vanskelig å slutte med!! Noen med råd?
moder3 Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 hei! lillemor her i gården slutta også med smokken til jul (nesten 4 år gammel da, men hadde kun brukt smokk på natt siste året..). Merka at hun var sår på tomlene etter noen dager, men hun har heldigvis gitt seg med dette nå. Så her var det i allefall bare noen dager omstilling hvor hun "måtte" sutte litt på tommelen for å sovne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå