Gå til innhold

Noen som er bio-ingeniør her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan trives dere i jobben?

Positive/negative ting?

Var utdanningen veldig hard og krevende?

Lett å få jobb?

Hvordan er lønna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke det men min venninnes mor er det. Hun drev med morsomme ting, som å analysere gamle funn fra arkeologiske utgravninger osv. Jeg synes det virket spennende.

Hun etterutdannet seg i tillegg som arkeolog, og jobbet med bevaring av helleristninger osv. Var ute i felten og jobbet osv.

Kul og smart dame - det er sikkert du også ;-)

de andre spørsmplene kan jeg selvfølgelig ikke svare på.

• 1 år senere...
Skrevet

Er bioingeniør, har jobbet som det tidligere, men jobber som noe annet nå (har ikke noe med at jeg mislikte yrket å gjøre)

Positivt: Veldig mange ulike felt du kan jobbe innenfor

Jeg ønsket å hjelpe folk ved å velge et helsefaglig yrke, men passer bedre på et laboratorie med noe, ikke altfor mye pasientkontakt (mengde kontakt varierer selvsagt alt etter hvor du jobber)

Gode muligheter til videreutdanning

Negativt: Typisk kvinneyrke

Ikke spesielt godt betalt

Man må i stor grad like rutinearbeid (igjen, varierer etter hvor du jobber)

Synes ikke studiet var veldig hardt. Mye obligatorisk. Var selvsagt ikke spesielt festlig når eksamen var rett rundt hjørnet, men alt i alt var det mulig å ha et liv i tillegg til å få bra karakterer.

Jeg har ikke hatt problemer med å få jobb etter studiet, bor i et område med relativt mange potensielle arbeidsgivere - sikkert vanskeligere andre steder i landet.

Lønnen er ikke spesielt god. Jeg valgte jobber uten vaktordning og med fri helligdager så jeg fikk kun grunnlønn. Den siste jobben tjente jeg rundt 300.000, men da jobbet jeg i privat sektor, mulig det er noe lavere lønn i det offentlige.

Håper det hjalp noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...